Omar och jag har precis ätit frukost och är på väg till plattan.
Igår fick vi ingen kvällsmat för att vi inte kom till plattan vid 13.00, därför åt vi på Subway... Även fast min Chicken Teriyaki var jävligt god i går så var vi tvungna att komma i tid idag.
Åsa hade tydligen en överraskning också."Så, ställ er i en halvmåne runt mig" sa Åsa med händerna bakom ryggen.
"Jag lovade ju er att få en överraskning idag så här kommer den"Jag höll i mina tummar och det samma gjorde Omar.
"Snälla, låt oss få lite ledigt... Ledigt, ledigt, ledigt" sa jag tyst för mig själv.
"GLASS!!" Sa Åsa.
Alla suckade till och släppte tummarna.
Hon delade ut en varsin pigelin.
"Sååå, dax för information" sa hon och tog fram ett papper men slängde det snabbt i närmsta papperskorg precis jämte henne och klappade ihop händerna.
"Äsch! Ni får ledigt resten av dagen" sa hon och hela klassen log stort och gav varandra High-Five.Jag log mot Omar och han gav mig en high-Five.
"Vi drar!" Sa han och satte en arm på mina axlar.
"Och! Kom ihåg! Bussen ÅKER 9.00, om ni inte kommer då så kör vi utan ni..." Sa hon och alla nickade och började gå ifrån henne.
Omar och jag gick i väg mot espressohouse.
"Hur äre att sova med bitchen då?" Frågade Omar.
"Hon festade hela natten såå jag hade rummet för mig själv. Elias då?"
Han släppte armen runt mig och drog en tumme över under läppen."Fan! Han tog in en jäkla tjej in på rummet när jag stod i duschen. Så när jag kom ut så såg hon mig fan halvnaken..." Sa han och jag flinade åt honom.
"Det är iallafall EN som har sett dig strippa, undra vem den andra tjejen blir, eller killen...*host* Elias *host*" han knuffade till mig och jag knuffa löst tillbaka.
"Haha, du är bara avundsjuk att du aldrig får se min snygga kropp" sa han och flina.Jag fnös/suckade med ett leende på läpparna.
Det plingade till någonstans och Omar tog upp sin Mobil
"Sms från Ogge: Fest hos Oscar 20.00. Kom i tid" läste han högt."Nice!" Sa jag.
Omar kollade frågandes på mig.
"Vad?" Frågade jag förvånat.
"Du har aldrig varit på en sån här fest förr" sa han.
"Har du det eller?" frågade jag lite stöddigt tillbaka.
"Eeeh, Ellie, med dessa killar gör man sånt, det är deras grej, vettu" sa Omar och jag kände en nervös känsla i kroppen men ändå taggad.
"Nån gång måste man prova, ju" sa jag och log mot honom.€\£\}€\$_£~!}*{•_.~|_+|£\
Hoppas ni gillar det hittills:)
YOU ARE READING
The Trip
FanfictionKärlek kan vara svårt ibland, speciellt i lång distans förhållanden när man vet att den andra kan dö när som helst, hur som helst och vart som helst... När ni läser denna story får ni hänga med Elvira och Omar på en klassresa till Stockholm där Omar...