Kapitel 6 - blickar

153 5 0
                                    

Elviras perspektiv

Jag och killarna hade en grym tid tillsammans.
Jag - som innan - satt mest och lyssnade på vad de sa när de pratade, förutom när de frågade någonting om mig ibland.
Eller om mig och Omar, som de trodde var tillsammans...

Omar's perspektiv:

"Fan att du tog med en sån jävla het brud hit, Omar." Sa Ogge och flina, han drack ur sin RedBull, tredje RedBull om man ska vara exakt.
"Hmm" mumla jag men Ogge bara flinade och nickade igen.

Oscar kom springandes in till köket, tog fram ett glas, och hällde upp vatten i det.
"Du var svettig, vad gör ni där inne" frågade Ogge.
"Hon är fan grym!" Sa han jag och Ogge kollade chockat på varandra och sen på Oscar.
Ogge flina till och kollade bort.
Oscar drack ur sitt vatten och skulle precis svälja när han insåg vad han sa och spottade ut det i handfatet.
"Ey guys, jag menade absolut inte så, vi spelar FIFA. Hon äger ut oss" sa han och Ogge började skratta åt honom. Jag gjorde samma sak.
"Oscar, du kan fan inte bara lämna mig där ute med henne, du vet vad som kunde ha hänt." Sa Felix och satte sig på en av pallarna jämte mig.
"Jag skulle bara dricka lite vatten, chilla" sa Oscar och gick till tv-rummet mot Elvira igen.

"Men Omar, vi avslutade aldrig vårat samtal. är du och Elvira..." Sa Ogge.

"Men vafan, jag har sagt det. Vi är inte ett par, vi kanske beter oss som det men vi är inte det och kommer aldrig bli, hon är som en syster för mig. Så nej." Sa jag snabbt.

"Synd" sa Felix och gick till kylskåpet och tog fram en RedBull.

"Vad då?" Sa jag.

"Inget" Sa han och gick in till Elvira och oscar igen.

"Du vet vad han menade." Sa Ogge och jag log och kollade ner.

"Aja, han kommer över det med tiden" sa Ogge och log mot mig.

Jag kollade på klockan som en reflex.
13.22...

13.22?!

"Oh, shit!" Sa jag för mig själv.
"Vad?" Sa Ogge.
"Vi skulle möta klassen vid plattan 13.00." Sa jag och reste mig upp och gick till tv-rummet.
Där satt Oscar och Elvira och Felix och spelade FIFA.
Oscar var som vanligt inne i sitt spel. Felix och Elvira lekte typ bara.
Felix knuffade Elvira och hon knuffade tillbaka.
De lutade sig över varandra så att de inte såg något.
Jag flinade åt dom.
"Sorry att jag stör men, vi skulle typ vara vid plattan för... 22 minuter sen, Elvira" sa jag och Elvira reste sig upp med en suck.
"Alright, Sorry att jag ägde ut er, men ni var bra ändå... Not" sa hon och de båda reste sig upp.
Oscar knuffade till hennes axel lite löst.

Elviras perspektiv:

"Men vi ses väl snart igen hoppas jag" sa jag och kramade om Ogge som nu hade kommit in i rummet.
Där efter Oscar.
"Trevligt att träffa dig, men vill bara säga att jag lät dig vinna" sa Oscar och kramade mig och viskade den sista meningen i mitt öra.
"Aaaaa, in your dreams" sa jag och han blinka med ena ögat mot mig.
Jag kollade på Felix och han log.
"Det var kul att träffa dig, Elvis" sa Felix flinande och kramade mig med ett leende på läpparna.
"Det samma, fillefjonken" sa jag och kramade honom. Ogge satte en hand för munnen och skrattade.
"Hahaha! Den dissen tho!" Sa Ogge och vi "knogade" i hop våra händer.
Felix himlade med ögonen och log mot mig med halva munnen.
Han kramade sen om mig... Igen.
Men släppte snabbt igen.
Han satte en hand på pannan/över ögonen och drog den sen igenom håret. Kepsen hade han slängt av sig när han blev sur när vi spelade FIFA. Så nu kunde han bara dra igenom handen.
"Oscar, Omar hjälp mig i köket, nu!" sa Ogge och de gick dit.
Jag kollade på Omar och han blinkade med ena ögat och jag kollade på honom med en mödarblick men flinade sen.
"Eeeh, förlåt" sa Felix och jag log.
Han tog bort handen från pannan och jag flina, det samma gjorde han.
"Ses väl snart igen, hoppas jag" sa jag och gick till hallen med Felix bakom mig.
"Omar, kommer du eller?" Frågade jag och han kom ut med ett peddo-smile och satte på sig skorna och jackan som mig.
"Ses då, guys" sa Omar och gav alla en bro-hug.
"Aaa, innan om ett år hoppas jag iallafall" sa Felix och Omar flinade.

Vi började gå mot hotellet.
"Kul att vi missade typ hälften av hela skolresan. Och att du är så här nära att haffa Felix, Elvis" sa Omar och höll upp handen och visade hur nära det var genom att hålla ihop lång- och pekfingret.
jag knuffade till honom.
"Men tyst! vi snackade typ inte ens" sa jag och kollade ner.
"Precis, ni snackade inte..." Sa Omar och jag kollade på honom med en menande blick.
"Hur såg man att jag gillade honom då?" Sa jag och log lite diskret mot omar.
Omar stannade oss.
"Vänta. Är Elvira kär? Eller hörde jag fel?" Frågade han mig.
"Jag sa aldrig att jag var kär, men kanske att jag gillar honom" sa jag och Omar flina.
"Blickar" sa han.
"Va?" Sa jag.
"Du frågade hur man såg det. Man såg det på blickarna ni gav varandra.
Vi började gå igen. Jag log hela vägen hem.

The TripTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon