Kapitel 10 - tanken vi tänkte

104 5 0
                                    

Omars perspektiv:

06.26 - festen.

"HELL YEAH, Omar kom, för faan!" Skrek en kille med mörkt hår och hoppade till musiken.
Vem han var vet jag inte?
Hur han vet mitt namn vet jag inte heller?

"Nää, jag drar till hotellet..." jag och tittade först på på Ogge och sen Oscar.

Ingen av oss var på fest humör längre.
Efter att ha festat i flera timmar satte sig en del och körde sanning eller konsekvens. Bland annat jag och killarna.
Det blev en lång matt...

"Okej!" Sa båda i kör.

"Men vart är Elvira och Felix?" Frågade Ogge.

"Just fan! Jag ringer henne" sa jag och tog upp mobilen.

(Tjock-text = ellie. Kursiv-text= Omar)
"HEJ! Detta är Elvira, och Omar! Efter som jag inte svarar nu så är jag nog, och bajsar, men fan heller!" Sen pep det.
Jag log åt hennes mobilsvarare, vi gjorde den en gång när vidgick i åttan.
Det var bra tid det.

"Huh?" Lät Ogge.

"Hon svarar inte.. Sa jag och sucka.

"Senaste gången jag såg henne så dansade hon med Felix... Så dom har väl gått iväg eller något" sa Oscar och Ogge gav mig ett peddo-leende.

Jag försökte hålla ett poker face men med tanken på att de gick iväg tillsammans fick mig att flina.

Precis då fick jag ett sms.

Från: Felix

"Hon är på hotellet" stod det.

"Hon är på hotellet... Jag tror jag måste gå och se till henne!" sa jag och Oscar flina åt samma sak som mig och Ogge.

"okej, hej då!" Sa dom och kramade om mig i en bro-Hug.

~~~

Jag kom fram till hotellet efter en stund och gick till Elviras rum för att kolla om hon mådde bra så jag slog in koden och öppnade dörren.

Jag kollade runt i hela rummet.

På en soffa låg ett par byxor och en skjorta.
På golvet låg en tröja och en kjol.
Jag drog blicken till den lilla sängen. Ingen där. Den var tom...
Hjärtat började slå snabbare.
Tänk om hon ligger helt medvetslös på golvet av all alkohol hon drack.
Jag gick in i rummet med ett steg men stannade sen där.
I den stora dubbelsängen låg Elvira med ryggen mot en person med kort hår.
Felix, Felix Fucking Sandman.
Jag log lite för mig själv när tanken om att de två gjorde "något" i natt var sant.

Jag stängde dörren efter mig och gick till mitt rum.

The TripWhere stories live. Discover now