Kapitel 17 - "freddes fest"

78 3 0
                                    

Omars perspektiv:

Jag hörde hur Elvira hoppade in i köket som en liten flicka så jag tog av mig hörlurarna och stängde ner dataskärmen och tittade på henne.

"Hittar du något, Älskling?" Sa hon och gjorde Ä:et på Älskling längre.

Hon vet hur mycket jag ogillar det ordet.

"Nej, finns inget förens om en månad" sa jag och sucka.

"Inte ens buss eller taxi?" Frågade hon och jag sucka & nicka.

"Ingenting, Verken buss, taxi, tåg, isåfall flygplan, men det är för dyrt" sa jag och sucka.

"Men då missar vi ju skolavslutningen, betyg-utdelningen, säga hej då till alla och ALLT" sa hon uppspelt.

Vi går i tvåan på gymnasiet, då är det tydligen viktigt att säga hejdå till alla, särskilt för tjejerna, eller Elvira.

"Jaa, men det går inte, inte om våra föräldrar hämtar oss, men du vet ju hur dom är" sa jag och hon sucka.

"Mmm, jag får säkert utegångsförbud i minst en månad om dom får veta att vi missade bussen" sa hon och jag hörde nästan hur henne hjärta bultade av nervositet.

Felix perspektiv:

Jag gick in genom den stora vita dörren och höll fortfarande på ögon som jag gjort ända sen jag gick från Fredde.
Vi hade ju Fest hos honom igår.
Freddes fester slutar alltid med bråk.

Precis när jag hade tagit av mig mina skor hörde jag trappsteg från trappan några meter framför mig.

Personen log stort när hon såg mig.

"Tja, Elvis" sa jag och hon log ännu större och gick fram till mig.

"Hääääj" sa hon och jag hängde av min jacka.

"Vad har hänt med dig?" Frågade hon när hon såg att jag hade ena handen för ögat och satte sin hand på den och tog bort den sakta.

Bara en tutch av hennes hand ger mig rysningar.

"Jag var på freddes fest igår..." sa jag och gick in till köket där Omar och Elvira släppte min hand och följde efter.

"Tjawwwwwoooh My gash! Vad har hänt med dig?" Frågade Omar och tittade på mig chockat.

"Freddes fest" sa jag och tog ett glas vatten med mig och gick vidare ut från köket.

"Idiot" sa han och jag räckte ut tungan mot honom på vägen mot tv-rummet.

"Ey! Vad fan har hänt med dig?" Sa Oscar och tittade bort från tv:n och tittade på mig.

"Freddes fest" sa jag och nu tittade Ogge också på mig.

Jag fortsatte gå, och Elvira fortsatte att följa efter.

"Du skulle ju undervika det där ju" sa Ogge när jag hade kommit in på toan.

"Vad är det med 'freddes fest'?" Frågade Elvira.

"De slutar alltid med bråk" sa jag och ställde mig vid medicin skåpet och tog fram en tablett som skulle minska smärtan på ögat.

"Ta den där istället" sa hon och pekade på en annan tablettask.
"Den lindar smärtan snabbare och bättre" sa hon och jag log och svalde ner den med vattnet jag hämtar från köket.

Jag satte mig på toan.

Jag hällde lite rengöringsmedel på en bomullstuss och började dra den mot ögat, men gjorde det lite för snabbt och hårt så den gick sönder.

"Vänta, låt mig hjälpa dig" sa Elvira och satte sig på knä framför mig.

Hon började dutta lite lätt på ögat.

Hon gjorde det lite för hårt så jag tog tag i hennes hand som låg i mitt knä av en ren reflex.

Hon slutade dutta med bomullen, istället fick ögonkontakt en stund.

Jag såg hur hon log men försökte dölja det.

Samma sak gjorde jag.

Jag försökte dra bort ögonen från henne men de har fastnat På hennes vackra ögon.

Jag böjde mig framåt och hade ungefär en decimeter kvar tills våra läppar nuddade, men så klart kommer Oscar in då...

Ellie reste sig snabbt upp och och tittade åt sidan, bort mot honom.

"Wow! Eeh, sorry! Tänkte bara att jag skulle gå på MIN toa, som nyss blev ett hångelrum" sa. Oscar och flina.

Jag flina och reste mig upp. Ellie gick först ut och jag gick efter.

När jag kommit halvvägs till dörren klappar Oscar mig på dörren och flinar.

"Snyggt" sa han och jag flina tillbaka.

Jag gick efter Elvira och vi satte oss Hos Ogge och Omar i vardagsrummet.

De var helt inne i sina mobiler.

Jag satte mitt emot Elvira som satte sig jämte Omar och tittade på vad han nu gjorde.

Hon kollade lite på mig ibland och log. Jag gjorde det samma.

Så jävla vacker...
Och hon SKA bli min, en dag, en riktigt bra dag ska hon bli min.

The TripDonde viven las historias. Descúbrelo ahora