Kapitel 4 - en till?

144 6 0
                                    

Oscar visade oss runt i huset samtidigt som han snackade med Omar om vad som har hänt de senaste åren de inte har träffats.
Själv kollade jag på Oscar och bara funderade.
Han kanske inte var något för mig, men att han var singel fattade jag inte.
"Så, ni är... tillsammans?" Frågade Oscar.
Omar kollade på mig och flina.
"Där kom det igen" sa jag tyst och riktade huvudet mot Omar.
"Vad sa du?" Frågade Oscar.
"Eeeh...Nej, vi är inte tillsammans" sa jag och flina.
"Nehe..." Sa Oscar förvirrat.
"Fan Oscar!" Sa Omar och satte sig på soffan i vardagsrummet.
"Vad?" Frågade han och satte sig på bordet som stod jämte soffan. Själv satte jag mig jämte Omar.
"Vi är inte tillsammans, vi är bara kompisar" sa Omar.
Oscar kollade på oss och höjde ögonbrynen.
Det knackade på dörren.
"Visst!" Sa han och reste sig och sprang mot dörren.
"Fan vad du glor" sa Omar och knuffade mig.
"Gör jag ju inte" sa jag och knuffade tillbaka.
"Visst! Vänta är det lite dregel där?" Han skrattade till åt sitt egna skämt.

Röster närmade sig rummet och Oscar syntes till, och en till kille de båda skrattade. Skratten var det inget fel på i allafall.
Killen kollade på omar och log och nickade som hej men slutade sen le när han kollade på mig. Han tog tag i Oscars arm och drog ut honom från det stora vardagsrummet igen. Man han knappt se hur han såg ut, så snabbt gick de ut igen.
"Så? Ska jag fixa mer ögon till dig så du kan kolla på båda samtidigt eller?" Omar skrattade ännu en gång åt sig själv.
"Käft!" Sa jag och kollade på Omar med en ledsen min. Eller Jag försökte se ledsen ut men lyckades inte så bra...
Oscar och killen kom in igen och nu såg man tydligt och klart hur han såg ut.
Han hade halvt långt hår med lockar längst ner och en svart bak- och fram vänd keps med några blåa och vita detaljer på, han hade en blå sweatshirt med superman märket på (samma kofta som han har på omslaget) Till det: vanliga mörkblå jeans.
Kille kollade på mig och log, charmigt och snyggt som Oscar. Fast han log med tänderna. Vilket fick det att se snyggare ut. Vi fick ögonkontakt och det fick mig att le.
"Felix" sa han och lutade sig över bordet och sträckte fram handen. Jag tog hans hand som var len och stort. "Elvira" sa jag och han bet sig lite "diskret" i läppen, han försökte iallafall.
Felix gick till Omar och kramade om honom nör han hade stället sig upp.
"Hallå Mannen! Vad dröjde så länge? Du sa att du skulle komma någon gång i månaden, inte någon gång per år" sa Felix. Hans hesa röst gjorde hans stockholmska tydligare och snyggare.
Oscar satte sig I fåtöljen och Felix satte sig mittemot mig och sträckte ut benen under bordet och råkade stötta till mina fötter.
"förlåt" sa han snabbt och lite generat.
Jag log bara som ett "det är okej" svar.
Killarna började prata lite om allt möjligt, och jag bara lyssnade... Som innan.
"Hallåå!!!" en röst hördes från hallen.
"Lets have a boy-night!" Skrek killen som kom in.
Han kollade på killarna sen stannade han på mig. Hans ansikte blev rött och han kollade på mig.
"Eeeh, hej?" Sa jag och han kollade bort snabbt och sen tillbaka på mig.
"Hej, jag är Oscar, kalla mig Ogge!" Sa han och vi hälsade på varandra.
"Trevligt" sa jag och log mot killarna.
Omar satte en arm runt mig och log mot mig.
Wow! Seriöst, har man flyt eller? 3 killar på en dag😍

The TripWhere stories live. Discover now