Jag satte på lite extra läppstift med läppglans över och tryckte ihop läpparna och släppte sen så det lät som ett "Pah!" Emellan läpparna.
"Seriöst, kom ut, du är fan segare än en snigel" sa Omar utanför toaletten.
Jag suckade och gick ut till honom.Omars perspektiv
Jag stod lutandes mot den ljus beiga väggen jämte toalettdörren.
Dörren öppnades och Elvira kom sakta ut.
"Äntligen, ko..." Jag tittade på henne, jag blev stum.
"Wow, jäklar vad Felix kommer falla för dig ikväll" sa jag och hon slog mig på armen.
"Det är inte för Felix skull!" Sa hon med tänderna ihop och jag flina åt hennes reaktion.Felix Perspektiv
Ungefär 60 st hade kommit till Oscars hus för fest.
Det var något som saknades men jag vet inte vad.
Vi hade öl, sprit, snacks, tv-spel, musik, dansgolv, sängar, tjejer... Allt som behövs till en fest.
Mina tankar avbröts av en pling från dörrklockan."Felix öppna!" Skrek Oscar som satt och spela ett fotbolls spel.
Jag suckade och gick o öppnade dörren.
Framför mig stod en kille och tjej.
Killen hade mörkt lockigt hår och en mörk blå skjorta och blås jeans.
Tjejen hade lockat hår, en grå, pösig tröja som var ur ringar som ett "V" så lite av brösten syntes. Hon hade en tajt svart kjol som visade hennes tydliga former. hon hade ett silver halsband med rosa detaljer på.
Sminket var Inte överdrivet mycket, det som syntes tydligast i ljuset vi var i var svart/silvrig ögonskugga, mascara och röd/rosa läppstift.Den vackra tjejen framför mig var....Elvira...
hon var mycket vacker ikväll, som alltid...
Även fast vi bara har träffats en gång innan så kan jag redan säga att hon alltid är vacker, oavsett om hon har smink eller inte, trött elr pigg, sjuk elr frisk... Alltid lika vacker.Elviras Perspektiv
Dörren öppnas av en kille med en ljusblå rutig skjorta, svarta tajta byxor, en vit keps.
Killen tittade på mig, och jag på honom en stund men avbröts när omar bröt in.
"Hej? Får man gå in eller?" Frågade Omar, Felix.
Felix släppte snabbt blicken från mig och tittade på Omar.
"Eeeh, visst, kom in" sa Han.Hög musik hördes och människor dansade överallt.
Nästan alla hade flaskor i handen, antar att det är öl.Omar klappade mig på axeln som ett "lycka till" och log.
Jag skulle precis fråga vart han skulle när han hade försvunnit in i det stora huset. Nu var det bara jag och Felix kvar i hallen.
"Kom" sa han och nickade åt höger och log mot mig.
Jag följde med honom och han följde mig in i köket.
"Vill du ha något att dricka?" Frågade han och log fortfarande likadant.
Jag tittade nervöst på den stora flaskan han höll i.
Jag kollade bak och tittade efter Omar så att han kunde komma och rädda mig, men jag såg honom Inte.
Jag har druckit lätt öl förr, men detta är inte "lätt öl"..."Okej då" nickade jag mot honom och han gav mig ett glas.
Han tog själv ett glas och vi båda drack snabbt upp det.
Jag nicka. "Gott" sa Jag och han nickade tillbaka och flina.
Tyst var det mellan oss, men ingen jobbig tystnad utan chill, typ.
Oscar kom in till köket.
"Varför står ni här, kom ut och dansa istället" sa han och drog ut mig på dans golvet.Felix perspektiv
Hon hängde med Oscar ut på dansgolvet.
Kroppen bubblade av någon konstig känsla.
Avundsjuka? Japp!
Att se att Oscar har så lätt med tjejer gör mig avundsjuk.
Jag blir bara nervös och stel, och tyst.
Hon tror säkert att jag inte gillar henne.
Fan! Att det skulle vara så stelt mellan oss. Förra gången vi sågs så hade vi ju jätte kul, inte för att vi snackade så mycket men ändå.
Kramen? Det kanske var det dom förstörde allt.
Jag tog ett glas whisky och gick ut till dansgolvet.
Elvira och Oscar hoppade och dansade. Elvira såg mig och log försiktigt mot mig. Hon viska något till oscar.
Han tittade på mig och nickade mot henne.
Han vinkade dit mig.
Jag sprang dit och Elvira log mot mig igen.
Thank you God att de vi vinkade dit mig!
Vi stod och dansade ett tag tillsammans.
Oscar hade hittar en tjej som han hade börjat dansa med så jag och Ellie hade börjar dansa.
Låten "shut up and dance" var på just nu.
Vi båda sjöng med och dansade tillsammans.galna kan man säga att vi var.
Jag hade tagit hennes ena hand av en ren reflex och flätat ihop dom och sträckt upp de i luften. Efter som jag är ungefär ett huvud längre än henne så kunde jag inte sträcka på hela armen.
Den andra handen hade jag på hennes höft. Jag snurrade henne ett varv och tog sedan båda hennes händer sen. Hon kollade in i mina ögon.
"Du är så jävla vacker" sa hon flummigt och log.
"Elvira du är fan hög" sa jag och höll hårt i hennes armar för att hålls uppe henne.
Hon hade nog druckit minst 3 flaskor öl.
"Men du är det" sa hon igen.
"Sluta..." Sa jag generat.
Jag fick en kort ögonkontakt med henne innan jag kände hur något blött träffade halva min mun.
Jag öppnade mina ögon och såg en glad Elvira. Hon kysste mig. Inte den bästa kyssen man kan få men från Elvira var den iallafall.
Hon log men leendet dog nästan lika snabbt.
"Atttaaa" mumlade hon och böjde sig ner.
"Va?" Sa jag.
"Akta" sa hon högre precis då kände jag något varmt rinna ner över min tröja.
Jag tittade ner och såg Elvira spy över mig.
"Fan..." Sa jag och försökte hålla upp henne.
Jag gick snabbt med henne ut från huset och satte henne på trappan..
Regnet hade börjat droppa lite försiktigt ner på oss.
"Elvira, du gå måste hem" sa jag och hon tittade på mig med en uttråkad blick."Det sög att höra. Jag vill stanna hos dig, Felix" sa hon och slängde med armarna över mig.
"Du måste hem" sa jag lite allvarligare.
"Okej..." Sa hon besviken och reste sig upp.
Hon började gå med vingliga steg på trottoaren.
Jag följde henne med blicken med började efter en stund gå efter henne och kom snabbt ikapp henne."Åååh, du kom tillbaka. Du älskar mig" sa hon och kramade mig med lika lösa armar som innan.
"Mmm" mumlade jag.
Varför gav jag ens henne så mycket dricka? Omar kommer döda mig...
Elvira lutade sig mot mig en bit, sen lyfte jag upp henne i min famn så det skulle gå snabbare att komma hem.
Vi kom fram till hotellet hon hade beskrivit och jag lyfte upp henne till hennes hotell-rum.
Vi sa hejdå och jag åkte ner med hissen igen.
När jag kom ut var det Bäck svart, bara några lampor var tända ute på gatorna.
Skulle jag ha sagt något? Typ "tack för ikväll, vi kanske borde göra om det?" Nää, då låter det som att vi gjorde festen bara för hennes och min skull.
Jag kanske skulle ha sagt "hej då, ses i morrn, då, 20.00 hämtar jag dig" och sen kramat om henne. Nej, då tror Hon kanske att jag är en sån som bestämmer.
Jag kanske helt enkelt skulle ha sagt "jag älskar sig" och sen pussat henne...
Igen. Eller inte.Efter en hel del tänkande märkte jag att jag var helt vilse, jag tittade runt om kring mig men såg inget jag kände igen.
Jag tittade på klockan. 06. 32.
Jag hade varit ute i 4 timmar i ösregn.
Hur tiden kunde gå så snabbt vet jag inte.
Jag gick in på kontakter.
Oscar, OG, Mamma, Omar, Pappa, Elvira. Mina favorit-kontakter.Jag tryckte på en av dom. Vilken vet jag inte än...
YOU ARE READING
The Trip
FanfictionKärlek kan vara svårt ibland, speciellt i lång distans förhållanden när man vet att den andra kan dö när som helst, hur som helst och vart som helst... När ni läser denna story får ni hänga med Elvira och Omar på en klassresa till Stockholm där Omar...