Felixs perspektiv
Jag vaknade av att min mobil ringde.
'Oscar' stod det på skärmen.(F= Felix O= Oscar)
F: Mmm?
O: Tja Man! sover du?
F: Mmm...
O: vad fan tog du vägen igår?Jag vaknade till snabbt och satte mig upp i sängen och kollade runt i det vita stora rummet.
Vart är jag?
Hur kom jag hit?
Jag tittade jämte mig och såg en tjej med brunt/rött hår.
Hon hade täcket upp till halsen, en hand över täcket och den andra vid ögat.
Då kom jag på vad som hände igår kväll/natt.
Jag log lite för mig själv.
En röst väckte mig ur mitt tänkande.O: hallå? Felix? Är du kvar?
F: Eeeh, ja?Jag tittade på den vackra tjejen jämte mig. Elvira.
O: vart tog du vägen igår?
F: Eeeh... Jag, um... gick hem, det var tråkigt.
Jag ljög.
O: Okej, men kan du komma till mig om 30?
F: visst! Hej då.
O: hej då, liar!
Det var det sista han sa.
F: va?! Vadå Liar?Antar att han förstod att jag ljög...
Bara han inte tror att jag och Elvira "Got wild" inatt bah.
Jag tittade mot tjejen brevid mig igen.
Så sjukt vacker.Jag reste mig upp, satte på mig nya kläder, fixade håret och skulle precis sätta på mig skorna när jag hörde en nyvaken och vacker ljus röst.
"Felix?" Sa den.
Jag tittade in mot sängen.
"God morgon!" Sa jag tyst.
"Vart ska du?" Frågade hon.
"Jag ska till Oscar..." Sa jag försiktigt och hon nickade och log.
"Har du käkat?" Frågade hon.
"Nee, tänkte göra det hos Oscar, men vi kan ju käka nu om du vill, nu när du ändå är vaken menar jag" sa jag lite nervöst och vi log mot varandra och hon nickade till svar.
Hon satte upp håret, satte på maskara och gick till garderoben.
Hot tog ut en lång armar svart tröja som slutade precis över naveln.
Hon satte på sig ett par höga blåjeans som satt tajt så man såg hennes norm tydligt, samma sak med den svarta tröjan.Hon satte på sig sina vinröda Vans och sin jacka.
"Ska vi gå?" Frågade hon och jag nickade och log.
Vi gick ner till entrén och skulle gå in i matsalen men stoppades av en lapp.
" Öppettider:
Mån-fre kl. 07:00-09:00.
Fre-sön kl. 06:00-09:30" läste Felix högt.
"Jahopp!" Jag tittade på klockan. 09:45."Vi käkar hos Oscar..." Suckade Felix och vi gick i väg mot Oscars hus..
Elviras perspektiv
~~
"Men vart tog du vägen i natt Felix?" Frågade Omar helt plötsligt efter en lång stund prat om allt möjligt.
Omar och Ogge hade nämligen också kommit nu.Vi tittade på varandra lite snabbt men tittade sedan bort igen.
Men på den korta ögonkontakten såg man hur osäker han var över något.Precis när jag öppnade munnen och skulle säga vad som hände avbröt han mig.
"Jag gick hem, det var långtråkigt" sa han och tittade rakt fram.
"Okej, du då Elvira?" Frågade Omar.
Jag tittade kort på Felix och han kollade med en menande blick på mig.
Varför vill han inte berätta sanningen? Att han gick hem till mig för att hjälpa mig och sen gick vilse.
Och varför ser han så rädd ut?Innan jag skulle säga något så stötte Felix till mig på benet.
Jag tittade på honom igen.
Han tittade på mig med en mödarblick
Vad är det för fel med honom i
Dag?
Vad vill han att jag ska säga?Precis innan jag öppnade munnen igen så reste Felix sig upp och gick mot kranen och tog ett glas vatten.
Som att han ville stoppa mig från att säga något.
Felix tittade på mig."Eeh, jag gick till hotellet... Jag mådde ganska illa." Sa jag tillslut och jag såg hur Felix slappnade av.
Varför ville han att jag inte skulle säga något?
Varför är han så annorlunda idag?
Varför? Varför? Varför?
YOU ARE READING
The Trip
FanfictionKärlek kan vara svårt ibland, speciellt i lång distans förhållanden när man vet att den andra kan dö när som helst, hur som helst och vart som helst... När ni läser denna story får ni hänga med Elvira och Omar på en klassresa till Stockholm där Omar...