Kapitel 19 - BeachParty

112 2 0
                                    

Jag stod vid spegeln och lockade mitt långa hår, sedan satte jag upp det i en hög tofs.

Jag satte på mig min nya vita klänning med mönster som svarta fjädrar.
Den satt tajt vid brösten och löst från - de små trekantiga - hålen vod magen och ner.

Jag satte på mascara, en tjock eyeliner med en liten vinge på slutet av ögat, sen en somrig ögonskugga, rött läpstift och sist målade jag mina ögonbryn till en ljus brun färg med en ögonbryns penna.

Omar kom in i rummet och log när han såg mig.

"Snygg" sa han och jag flina.

"Lets go!" Sa jag och vände mig om mot honom och han log.

Han hade en vin röd T-shirt med ett silvrigt halsband till, sen hade han svart, tajta, jeans shorts till det.

"Snygg" sa jag tillbaka och han flina.

Vi sprang ner för trappan och där stod Oscar klar för att gå.

Han hade en svart t-shirt med några vita mönster på och till det hade han blåa jeans shorts.

"Redo för party?!" Frågade han och jag nickade ivrigt.

Felix perspektiv:

Jag stod vid den bruna bänken vid trottoaren framför den lilla skogen och väntade på Ogge.
Några meter bort ser jag en kille komma gåendes mot mig.

"Hej mannen!" Sa killen.

"Tja, OG!"

Han hade en grå t-shirt och svarta jeans shorts, till det hade han ett långt silvrigt halsband.

"Ska vi dra?" Frågade han och jag nicka.

Vi gick mot tunnelbanan och hoppade på den.
När vi kom fram vid den rätta stationen kom vi fram till festen ganska snabbt.

Det första jag såg när vi gick gående på den mjuka sanden var Elviras vänster sida.
Hon stod och pratade med Oscar vid baren.

Ogge och jag gick mot dom.

Elviras perspektiv:

"Tja!" Sa Oscar och kollade på någon bakom mig.

Jag vände mig mot personen bakom mig.

"Hey!" Sa de båda.

Ogge och Felix.

Felix hade en vit skjorta på sig med ett kort halsband och till det hade han blåa jeans shorts och blå/gråa converse.
Han har låg lite slarvigt på huvudet.

Hela han var så sjukt attraherande.

"Hej!" Sa jag till dom och han lutade sig mot baren med rak arm precis bakom mig för att ta en öl.

Att han rörde mig lite smått med handen på min arm gjorde så att jag rös.

Jag ryser bara av att han är i närheten av mig.

Jag tittade bak/upp mot honom och log.
Han drack en klunk ur sin öl och log utan att titta på mig.

Felix perspektiv:

"Vart är Omar?" Frågade Ogge.

"Han dansar med någon blondin" sa Oscar och pekade mot Omar ute på dansgolvet mitt på stranden.

(Sätt på talkin' 2 Myself - Eminem)

"Oh My Gash!! Eminem! Vi måste dansa!" Sa Elvira och tittade på mig och tog tag i min hand och gick med mig in bland alla folk i dansklungan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 24, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The TripWhere stories live. Discover now