Hyee semua... Thanks korang terus support cerita ni...
.
.
.
Minggu pendaftaran pelajar dah selesai dan skrg minggu kuliah sdh bermula... Semester ni 3 kursus aku kena ajar... 2 kursus tahun 1 dan 1 kursus tahun 2... Minggu² awal ni pelajar masih sibuk dengan pendaftaran kursus... Ada yang masuk lepas tu gugurkan balik... Kalau diorang x ngam dengan lecturer tu haaa mula la nak gugur dan cari kelas lain...Aku login masuk dalam kursus² aku... Aku tgk satu persatu pelajar yang akan aku hadap semester ni... Utk kursus pertama ni kebanyakkan pelajar perempuan... Mmg program aku ni kebanyakkan pelajar perempuan ajer laa... Program pengurusan katakan... Mmg perempuan la yg majoriti... Lelaki?... Untuk kelas aku ada la dalam 15-20 orang pelajar lelaki dr 60 orang pelajar yang daftar bawah aku...
Bila tgk satu² pelajar... Mmg handsome² juga la pelajar lelaki ni... Tapi x tahu la keras lembut diorg kan... Sebb x jumpa lagi... Hehehe... Bgtu juga dengan kursus² lain... Majoriti perempuan 😑
Hari Isnin, waktu kelas aku start jam 10 pagi dgn pelajar tahun 1... Masuk saja kelas semua bg salam... Tgk satu² muka² diorg ni semua.muka skema lagi... Xda yg over mekap bg yg perempuan, lelaki pun semua muka skema siap pakai necktie lagi... Ko tggu nnt masuk 2nd year... Berubah semua ni...
Lepas aku terangkan semua assessment yang perlu diorg hadapi semester ni... Aku nak lantik sorang wakil kelas... Senang aku nak bagi apa² arahan kat diorg semua... Masa ni semua malu² lagi nak lantik sebb mungkin x kenal sangat lagi dgn yg lain...
"Ada sesiapa nak jadi volunteer?"...
Senyap...
Aku ulang lagi...
"Ada sesiapa nak jadi volunteer?"...
Tiba² sorang budak lelaki angkat tangan, dia nak jadi wakil kelas...
"Dr, saya Helmi, saya akan jadi wakil kelas untuk subjek ni"...
"Ok Helmi... Terima kasih"...
Tiba² tepukan gemuruh kat dalam kelas tu... Td aku tanya senyap pulak diorg 😏
Sesi kelas pertama aku x banyak nka ajar sangat diorg... Aku hanya lebih kepada cerita sahaja apa² yg berkenaan dgn diorg... Bg aku ni salah satu cara utk aku boleh rapat dengan diorg...
Kelas habis sahaja... Aku panggil Helmi ntuk jumpa dengan aku... Sedap anak ikan sorg ni... Tinggi dia mungkin dalam 172 mcm tu... Asal dr Sabah... Patut handsome 😍..
"Helmi, saya nak kamu create 1 group whatsapp untuk kelas ni... Jadi nanti senang saya nak sampaikan apa² info dalam tu nanti... Boleh?"
"Baik Sir, boleh saya dapatkan number Sir?...
Aku pun tulis number telefon aku kat 1 kertas kecil dan berikan kepada Helmi...
"Terima kasih Sir"...
"Sama²"...
Aku balik ke pejabat aku untuk rest sekejap menunggu kelas jam 2 petang plak... Belum sempat aku duduk kat kerusi, whatsapp masuk...
"Selamat Pagi Sir, saya Helmi, Kelas pengurusan******"
"Selamat Pagi Helmi... Baik, nanti jangan lupa create group whatsapp ya"...
"Baik Sir 🥰"
Ehh budak ni bagi love² pulak... X lama kemudian, muncul lagi whatsapp menyatakan ada group baharu di wujudkan...
Selesai kelas untuk hari pertama kuliah... Aku balik ke rumah lepas hadap jalan sesak yang x berapa nak sesak... Nasb awal sikit balik hari ni...
Masuk ke dalam rumah, aku macam biasa la... Terus buka baju seluar apa semua... Aku hanya pakai underwear shj dan duduk kat ruang tamu... Belek² semua aplikasi... Masuk dalam group telegram konon nak tgk live kat PLU VC KL... Tiba² aku ternampak satu nama yang aku familiar...
HELMI!...
Ptt budaknya kemas, handsome... Rupanya PLU budak ni... Aku x sapa pun dia kat group tu... Nnt saja aku akan umpan dia 😘...
Aku pun layankan saja la group tu tgk kaki² lancap melancap haaa... Ada yang terpancut² lepas sakan melancap...
***************
Macam part ni?... Ok x?...
Mesri korang tggu sesi aku melancap sama Helmi kan kan kan... Tguuuuu...
Korang jangan lupa LIKE tau!!!...
YOU ARE READING
AKU PENSYARAH DARI DUNIA SONGSANG
Short StorySetiap orang punya naluri, hati dan perasaan... Begitu juga aku, naluri songsang dah tertanam sejak kecil... Sehingga dewasa banyak benda dan perkara aku terokai dalam dunia yg dinamakan DUNIA SONGSANG ini... Dari zaman sekolah ke zaman kampus, maca...