Hyee korang... Sorry lama menunggu untuk next story... Hihihi...
*********************
Selesai kuliah sebelah petang, aku kembali ke pejabat... Sampai kat pejabat, aku terus duduk kat kerusi untuk rehat... Baru shj aku meletakkan botol air di atas meja... Bilik aku di ketuk...
"Masuk"... Aku memberi arahan...
"Assalamualaikum Dr... Sorry ganggu"... Student lelaki merangkap wakil kelas untuk kursus KMF1574...
"Haaa Helmi, ada apa? Sila masuk"... Aku jemput Helmi masuk dan duduk di hadapanku...
Helmi yang berpakaian tshirt kolar merah seluar waena cream membuatkan bulge dia menyerlah disitu...
"Terima kasih Dr... Saya nak beri pendrive ni kpd Dr, tadi Dr tertinggal kat class"...
Aku yang hanya terpegun memerhati wajah ketampanan Helmi terus membuatkan aku terbayang aksi dia melancap di group telegram beberapa haei yang lepas...
"Ohh, thanks Helmi... Nasib kamu jumpa pendrive ni byk dokumen penting dalam dia"... Balas aku...
"Sama² Dr"... Ringkas jawapan dia...
Tiba² hujan turun dengan lebatnya di luar sana...
"Hujan pulak ni Mi... Mcm mna kmu nak balik?... Ada payung x?... Kamu tinggal kolej?"... Panjang pertanyaan aku...
"Saya tinggal kolej E Dr... Xda pulak bawa payung"... Jawab Helmi... Tp muka dia seakan risau...
"Xpa, kmu stay sini saja dulu... Nnt hujan dah berhenti baru balik k"...
"Baik Dr... Sorry ganggu Dr"... Jawabnya...
"Xpa, hujan kat luar tu lebat lagi... Nnt kmu demam saya juga yg susah"...
Helmi tersengih...
Dalam aku sibuk mengemas semua fail² atas meja, aku perasan budak ni asyik perhatikan aku... Kemudian aku suruh dia duduk kat mini sofa yg ada kat dalam bilik aku sementara aku sambung mengemas...
"Mi, kmu duduk kat sofa tu dulu kjap... Kalau nak baring, baring jer k..." Helmi pun bergerak ke sofa tersebut...
Dalam kesibukan aku mengemas, aku menjeling ke arah Helmi... Dia tertidur duduk kat sofa... Mata aku terus ke arah kangkangan dia... Mmg besar batang budak ni... Teringat semula sesi dia melancap di group telegram...
Kemudian dgn perlahan² aku ambil phone aku... Aku curi² mengambil gambar Helmi yang tertidur tu... Lebih kurg 20 gambar aku ambil termasuklah bulge yg besar tu... Fuhhhh... Stim plak batang aku kat dalam seluar ni...
Selesai mengemas semua fail dokumen... Masa untuk balik... Aku kejutkan Helmi dr tidur nya...
"Mi, bangun... Jom kita balik... Saya hantar kamu pulang"... Aku gerakkan tubuhnya perlahan... Kemudian dia terjaga...
"Sorry Dr, tertidur saya kat sini, lena tidur kat sini"
"Mmg lena la kmu tidur sampai terbangun adk kamu kat seluar tu haa"... Aku menunjuk ke arah bulge dia...
"Alamak Dr 😅, sorry Dr"...
"Xpa, perkara biasa la tu... Lelaki"... Aku mnjawab...
"Jom, kita kuar minum dulu, pastu nnt saya hantar kamu balik"
"Baik Dr... Tq"... Dia pun bangun dr sofa dan sempat mengatur parking batang dia... Aku senyum saja melihat gelagat dia ... Tiba² ada bunyi notification masuk dari telefon dia... Aku kenal bunyi itu... Grindr!!... Mmg sah budak ni PLU...
"Bunyi apa tu?" Aku pura² bertanya...
"Xda pa Dr... Whatsapp masuk" katanyaaa...
Kami jalan beriringan ke kereta... Hujan masih lagi turun perlahan waktu itu...
Dalam kereta aku kami hanya berdiam mndengar lagu yang diputarkan di radio... Helmi sekali sekala melayan phone seperti membalas chat...
"Sibuk layan gf ke Mi"... Aku mengacau...
"Mana ada Dr, Hihihi"...
Tiba² terdengar bunyi orang mengerang dari phone Helmi... Aku tengok Helmi dah gelabah semacam...
"Ehh bunyi apa pulak tu"... Tanya aku tapi pura² buat x tahu...
"Xda Dr... Mgkn dr iklan ntah apa² ni kuar"... Masih gelabah menutup apa yang patut...
Aku tahu dia tengah layan group kaki lancap dekat telegram tapi lupa untuk tukar setting audio dia...
"Layan blue erk?... Kacau ku lagi...
"Mana ada Dr... Hihihi"... Ringkas jawapan dia...
"Xpayah segan la Mi, saya tahu kamu tengah layan apa"... Slumber aku jawab macam tu... Mangsa sdh masuk perangkap...
"Dr.... "
"Knp Mi?"... Tanya ku...
"Sorry Dr..." Tiba² dia minta maaf...
"Eh, knp plak tiba² minta maaf ni? Mmg ada buat salah la ni kan... Td tgh layan blue kan?"... Kacau ku lagi...
Helmi menunduk malu... Tangan aku trus kearah dagu dia...
"Malu² plak dia... Xpa, saya faham, perkara biasa la tu lelaki layan blue, kalau x keberatan share la apa yg kmu layan"... Aku bersikap open spya Helmi x terus rasa malu...
"Ar... Ermmm... Malu sya Dr" jawab Helmi masih malu...
"Buat apa plak nak malu... Bukan ada sapa² lagi kat kereta ni... Kita berdua jer kan"... Kacau ku lagi...
"Dr ni... Nakal laaa..." Katanyaa...
"Mana ada saya nakal... Kmu la yg nakal, boleh² layan crita blue, Haaaa tu, adik dalam tu dah bangun teruk dah..." jawab aku smbil ketawa dan fokus dengan pemanduan...
Helmi terus menutup bahagian kangkang dia dgn tangan sambil ketawa malu...
Sampai dekat area makan, tengah² cari parking yg agak penuh petang itu, d tambah lagi dgn hujan... Sukar utk mendapatkan parking...
"Kmu tu nnt boleh turun ker, adk kmu tu x turun lagi tu haa..." Kata ku dgn Helmi...
Helmi ketawa saja
"Belum turun lagi ni Dr"... Jawabnya sambil mengetuk² kepala lutut...
"Senang jer nak turunkan, keluarkan dulu air tu baru dia akan turun" jawabku memasang perangkap...
"Jom balik rumah sya, kmu settlekan apa yg ptt dulu"...
Helmi yang x berkata apa hanya ikut shj kemana aku pergi...
"Aku akan gunakan sebaik mungkin peluang ini" kata ku didalam hati...
Bersambung...
****************
Apa yang terjadi dengan Helmi selepas itu?... Habislah kena kerjakan oleh Lec dia... Hihihihi...
YOU ARE READING
AKU PENSYARAH DARI DUNIA SONGSANG
Short StorySetiap orang punya naluri, hati dan perasaan... Begitu juga aku, naluri songsang dah tertanam sejak kecil... Sehingga dewasa banyak benda dan perkara aku terokai dalam dunia yg dinamakan DUNIA SONGSANG ini... Dari zaman sekolah ke zaman kampus, maca...