05 LEONARD (01)

2.4K 28 3
                                    

Hyee korang...

Macam? Part Helmi? Merecik x air mani? Hahahaha... Hope korang enjoy la ya dgn cerita kali ni...

Ok next!!...

****************
Sudah lumrah kalau dalam dunia pendidikan ini, mesti ada sesi mentor mentee... Macam² cara dan bentuk pihak fakulti mengatur untuk kumpulkan semua student untuk dijadikan mentee kepada pensyarah... Untuk program aku, seorang pensyarah akan memimpin lebh kurang 12-20 orang pelajar. Maklumlah kos popular kan... Jadi memang ramai la yg kena pegang budak² ni...

Aku menerima emel dari admin untuk senarai nama pelajar yang akan jadi mentee aku... Bila tengok dalam senarai nama tu... Rata² pelajar yang nama bermula dr huruf L dan M akan jadi mentee aku... Dan semestinya dari 20 orang tu, 13 orang lelaki... Aummmm... Ehhh...

Petang tu aku tiada class, so aku rancang nak atur mentee² aku ni untuk buat 1 perjumpaan pada 1 hari yang akan ditetapkan kelak... Aku pun semak data pelajar satu-persatu... Lihat pada gambar² mereka ni mmg ada juga yang handsome² anak² ikan ni... Haaa...

Aku tertarik dengan 1 budak Sarawak ni... Leonard nama dia... Dalam gambar memang handsome... Lepas semua aku semak satu persatu dan usdah save nombor telefon diorg semua... Aku pun whatsapp satu persatu... Haaa rajin tak aku?... Gila x rajin... Hahaha

Nama Leonard antara yang terawal, bila sampai nama Leonard, aku lihat profile picture whatsapp dia... Perghhh xberbaju dalam gambar tu, gambar tengah mandi sungai agaknya... Siap angkat lengan tunjuk biceps, bulu ketiak dia aummm...

"Mesti uncut ni" detik hatiku...

Aku teruskan whatsapp semua mentee² ku dan menunggu reply dari diorang saja... Dan ya, Leonard pelajar pertama yang reply...

"Selamat Petang Sir... Baik, saya ambil maklum" Balas Leonard...

Dan selepas itu, semua pelajar yakni mentee² aku sudah pun membalas whatsapp aku... Dan aku pun create 1 group untuk mereka semua...

Hari berganti hari, Jumaat petang, perjumpaan aku bersama mentee² aku... Setibanya aku dalam bilik tutorial, aku perhatikan semua sudah pun sampai waktu itu, dan mata aku terus direct melihat Leonard, yes! Memang comel & handsome orang nya...

Sesi mentor mentee pun bermula dengan sesi perkenalan... Masing² perkenalkan diri dan aku pun menjelaskan apa yang perlu dan penting sepanjang mentor mentee ini dijalankan dan mereka semua ini akan berada dalam tanggungjawab aku sehingga mereka grad nanti... Dan selesai sahaja mereka perkenalkan diri, aku baru perasan yang mereka ini adalah pelajar pertukaran program dari pelbagaj fakulti di Universiti...

Selesai bersama mentee, kami pun bersurai... Dan tiba² Leonard datang ke arahku, yang dia ingin meminta pertolongan aku untuk printkan borang yang aku minta, aku pun tidak la juga mau cakap banyak sebab budak Leonard ok guys... Hahaha... Aku layankan saja... Dalam fikiran aku x lain x bukan, NI PELUANG TERBAIK!!

Kami berdua pun berjalan kearah bilik aku (bilik pensyarah yer)... Dan aku minta Leonard duduk kat sofa merah yang aku baru beli, dialah orang pertama yang rasmj sofa tu... Tujuan sofa tu untuk sesi diskusi bersama pelajar la kalau ada pelajar datang nak discuss apa²... Memandangkan bilik aku pun besar, why not la kan...

Sepanjang berdua dalam bilik tu, kami just berbual² kosong... Kami berborak pun memang xda segan silu dah... Memang dah mcm kawan² xpun abang dan adik...

"Sir main gym ka Sir?" Leonard bertanya sambil tanganny mengambil dumbell di tepi sofa merah...

"Tak la Leo, saya workout kat rumah, buat asal² saja"  Balas ku...

"Kamu ke gym ker? Mesti ke gym ni kan? Tgk bicep tu besar tu" Tanya ku...

"Haah Sir, baru setahun lebih juga saya main gym Sir, kat Pusat Sukan, ni pun x besar mana lagi ni" Balasnya sambil tunjukkan bicep...

AKU PENSYARAH DARI DUNIA SONGSANGWhere stories live. Discover now