Akhir

6 0 0
                                    

AILA – part Akhir



Jun 2023.



Hari ini Fisya, Amelia, Zakirah dan pelajar pelajar lain akan mengetahui keputusan SPM mereka. Dalam perjalanan ke sekolah lagi Zakirah memikirkan bagaimana dengan pembelajarannya sejak tahun lalu. Sudah setahun hidupnya diselubungi ketakutan dan kerisauan dengan perbuatan Aila. Zakirah pasti Aila sudah meninggal dunia tahun lepas.



Mengikut laporan rasmi Balai Polis Rawang, kes pembunuhan pelajar bernama Jasmin di sekolah dan Raudhah di rumah tahun lepas berpunca daripada dendam Aila terhadap mereka berdua. Namun, catatan Inspektor Hasan menyatakan Aila membunuh kerana menghalang Jasmin meracunnya. Aila tak mahu Raudhah membongkar rahsia lagi lagi tentang Abuja.



Ketika mendapat sijil peperiksaan masing masing, mereka bertiga terkejut mendapat semua gred A dalam setiap subjek yang mereka ambil. Mereka bersyukur kerana peristiwa lepas tidak menghalang mereka berjaya dalam SPM. Ramai wakil daripada kolej dan universiti datang mempromosikan institut mereka menarik minat semua pelajar.



"Hello! Awak Zakirah ke?" Tanya seorang lelaki di kaunter kecil.



"Ya, tapi macam mana awak tau nama saya?".



"Saya badri, pegawai dari Agensi Keselamatan Khas. Kita biasa panggil SSA. Kami dengar awak banyak membantu polis dalam siasatan tahun lepas. SSA ni agensi baru, kita sekarang ni nak rekrut ahli baru untuk jadi agen. Tugas agen sama macam polis tapi advance sikit. Kalau awak minat, boleh sign sini".



"Berapa income?" seloroh Zakirah.



"Rekrut baru dalam RM2500. Macam mana?".



"Macam menarik. Mana borang tadi?".



"Ini dia, Agen Zakirah".



TAMAT

AILAWhere stories live. Discover now