.
.
."Seann"jerit jisoo apabila melihat sean tiba digerbang sekolah.
Sean tersenyum saja dan menghampiri jisoo.
"Ada apa kau menjerit memanggilku"tanya sean."Tadi aku mendengar minggu depan mereka akan mengadakan pesta akhir tahun. Aku bingung kenape mereka cepatkan pesta itu."jelas jisoo
"Really. Aku harus kelihatan tampan sangat itu nanti memandangkan itu pesta untuk terakhir bagi kita."sahut Sean
"Hmm"jisoo kelihatan gelisah untuk menyatakan sesuatu pada Sean.
Sean melihat jisoo seperti ingin menyatakan sesuatu padanya.
"Dan aku lihat sepertinya kau ingin sesuatu dariku? Ayuh katakan padaku. Jangan malu"ucap sean dengan santai.Pipi jisoo sudah kemerahan menahan malunya. "Arghh malunyaa, kok aku kelihatan seperti itu??"batin jisoo
"Hmm sebenar-nya aku - aku ingin meminta kau menjadi - hm menjadi hmm macam mana ye nak terangkan"gugup jisoo.
"Hey relax, sekarang jelaskan padaku."ucapnya sambil mengelus rambut jisoo sedikit kacau apabila angin melintas.
"Apa kau ingin menjadi pasanganku pada pesta itu"tanya jisoo dengan sekali lafaz dan terus pusing badannya dan membelakangkan sean.
Sean sedikit terkejut dengan permintaan jisoo tapi sean sebenarnya ingin pergi bersama jennie dan mata sean terus melihat lim merangkul tubuh jennie dengan erat saat memasuki pintu masuk sekolahnya.
"Benar aku yang aku fikirkan semalam. Dia benar2 tidak bermaksudkan"batin sean.
Sean memeluk tubuh jisoo dari belakang dan dia mendekatkan bibirnya pada telingan jisoo.
"Aku sudi jisooyaa. Lusa kita harus beli baju agar kita kelihatan sedondon nanti"bisik sean sebelum meninggalakan jisoo yang sudah kaku berdiri disitu.
"MAMAAAAAAAA"batin jisoo terjerit apabila impiannya benar menjadi kenyataan.
"Hey jisooo sampai bila kau ingin berdiri disitu"tegur irene.
"Haa"jisoo kelihatan kelam kabut mencari jalan ke kelasnya.
.
.Jennie melihat sean memeluk jisoo membuat moodnya benar2 hancur. "Apa jisoo katakan pada sean? Kenape sean menunjukkan sesi hangatnya pada jisoo? Haa kenape aku sibuk tentang semua itu."batin jennie sedikit panas.
"Sayang ayuh ke kelas sebelum kita lambat"tegur lim apabila melihat jennie melamun.
"Ne ayuhhh"
.
.
."Sean"panggil jennie setelah waktu rehat. Lim menghilang saat itu kerana menunaikan hajatnya.
"Hmm"
"Lusa kamu free"
"Tak"
"Kenape ?"
"Aku ada janji dengan jisoo"
"JISOO?"
"Ye"
Jennie benci melihat hubungan kawan baik semakin rapat dengan sean
"Batalkan saja dengannya. Kau harus ikut denganku"arah jennie.
"Taknak"
"Temanlah aku sean"rayu jennie
"Maaf aku berjanji pada jisoo. Aku benar2 tak mampu menemani kau."ujar Sean tanpa memandang wajah jennie.
Hati semakin panas kerana sean jarang menolak permintaan malah perkataan 'TAK' tak pernah keluar dari mulut sean.
"Apa kau ada hubungan dengan JISOO"suara jennie sedikit menekan saat itu.
Sean terkejut jennie menuduh dia ada hubungan dengan jisoo.
"Kalau Ada kenape ?"
"Kau tak boleh dengannya"
"Apa aku harus meminta izin padamu"jawab sean dengan malas lalu bangun untuk keluar dari kelas itu.
Jennie berdiri lalu memeluk sean dari belakang tapi sean terus melepaskan pelukan jennie.
"JENNIE"marah sean
"JANGAN BERUBAH SEAN.KAU AKU YANG PUNYA TIADA ORANG YANG BOLEH KAU AMBIK DARIKU. KAU MILIKKU"ucap jennie sedikit menjerit.
"Kau benar2 sudah gila jen"sahut sean lalu berjalan pergi dari situ. Jennie benar-benar sukar untuk dia fahami.
"Jadi aku siapa bagi dirinya?"batin seseorang terfikir setelah mendengar ucapan jennie.
.
.
.Haiiiiiiii masih berminat dengan story ini ??
YOU ARE READING
Fate of Love (CHAENNIE)
RomanceLelaki dan Perempuan tidak bersahabat baik? Kenape ? Sebab salah orang dari mereka akan memendam satu perasaan yang iaitu CINTA. "Aku senang jika kau jugak senang "Sean Park. "Aku senang mempunyai sahabat dan kekasih yang selalu memahamiku"Jennie. "...