Prolog

291 13 2
                                    

Hi guys selamat datang ke My last love, Nini 🌸 , Semoga kalian enjoy dengan new story about blackpink 🍭



.
.
.
.

"Seann bangun, Jennie sudah tunggu kamu dekat bawah sana"marah maknya iaitu Park Suzy.

"Sebentar bu. Lagipun ini masih awal. Bilang padanya 5 minit lagi"ucap sean dalam tidurnya.

"Baiklah bu tak tahu jika singa betina itu mengamuk. Jangan cakap ibu tak bilang ye sayang"ucap Suzy lalu keluar dari biliknya.

Sean mengabaikan amaran dari ibunya tentang bencana yang akan menimpanya nanti tapi saat itu tidurnya lebih penting dari segalanya kerana mereka baru saja selesai exam pertengahan tahun sebelum exam hujung tahun.

"Jennieya nampak sean sangat kelelahan. Aunty sudah mengejutnya beberapa kali dan ia tetap bilang 5 minit lagi."ucap suzy setelah tiba diruang tamu.

"Baik aunty, biar jennie ke atas dulu ye"ucap jennie sedikit lembut pada ibu sahabatnya.

Suzy melihat wajah jennie yang sedikit menyeramkan sebelum ia naik ke bilik anak bujangnya. "Goodluck Sean"ucap Suzy lalu menyiapkan sarapan buat keluarga kecilnya.

Clekkk

Jennie melangkah menghampiri katil Sean. Jennie menepuk perlahan dibahu Sean.

"Err buu kan sean bilang 5 minit lagi. Bilang pada singa betina itu tunggu sebentar"ucap Sean sambil memejam matanya.

Mata jen terbuka luas mendengar Sean menyebutnya singa betina dan jennie terus cubit lengan Sean dengan kuat.

"Arghhhhhh bu ... je . . Jennie ? Kenape kau boleh masuk ke bilikku"ucap Sean dengan kesal kerana jen menganggu mimpi indahnya.

"Yak apa kau lupa kau berjanji denganku untuk menemaiku jalan2 setelah selesai exam. Apa kau lupa??"marah jennie kerana ia kesal Sean lupa tentang janjinya.

"Iya iya tunggu sekejap, Aku bersiap dulu"ucap Sean lalu terus bangun dan menyapai tualanya terus mandi.

Jennie tersenyum manis akhirnya lelaki dingin itu luluh dengannya. "Hanya aku sorang saja yang boleh mengawal Sean" ucap jennie dengan bangga.

Di sekolah Sean tidak mempunyai kawan perempuan kerana dengan wataknya yang dingin dan hanya bercakap jika perlu saja. Tapi walaupun sikap Sean begitu Sean jugak boleh dikatakan popular jugak kerana Sean merupakan Captain Basketball disekolahnya.

Jennie orang paling beruntung kerana hanya ia saja Sean boleh berbual dengan berteman dengannya kerana mereka sudah kenal jika kecil lagi. Mereka berdua hidup berjiran sejak mereka kecil lagi so hubungan sudah sangat rapat. Selain jennie, salah orang sahabat jennie iaitu jisoo saja yang boleh Sean terima sebagai teman.

.
.

.
.

"Oppa mau kemana?"tegur luna apabila melihat Sean memakai pakaian kemas.

"Hi baby oppa, oppa keluar sebentar ye baby. Oppa berjanji dengan kak jennie untuk temannya belanja"ucap Sean dengan manis pada adiknya.

"Haa sean jennie sarapan dulu baru gerak okay"ucap Suzy yang memegang mangkuk besar dari dapur.

"Ne bu"ucap Sean.

.
.

.
.

"Jenn"teriak yeoja apabila Jen dan Sean tiba di mall Seoul.

"Jisoo"teriak Jen dan berlari menuju ke jisoo.

Mata jisoo terkejut dengan kehadiran Sean. Jantung berdetak kencang lagi2 Sean tersenyum pada dirinya.

"Jen kau membawa Sean , kenape tidak bilang dulu"bisik jisoo pada jen.

"Ahaha kenape pulak. Sean harus ikut kemana aku pergi lagipun dia sudah berjanji padaku untuk menemaniku belanja harini"ucap jennie dengan jelas.

"Laah kenape kau menyuruhku datang, jen ? seperti aku menganggu kencan kalian berdua"ucap jisoo dengan santai.

"Yak KENCAN?? Ini sangat gila. Sean sahabatku jisoo tak lebih dari itu"ucap Jen tanpa sedar dia memberi dua kesan pada dua hati di depannya.

"Ouh aku hanya sekadar sahabat baginya" S

"Bererti aku berusaha mendekatinya" J

:(

Fate of Love (CHAENNIE)Where stories live. Discover now