PART 4

87 12 0
                                    

.
.

Sejak kejadian itu hubungan semakin jauh kerana Sean semakin menjauh apabila jennie ingin mendekatinya. Selama itu jugak jennie menangis sendirian kerana perubahan dratis Sean.

" Sean apa kau boleh bantuku melatih pasukan basketball petang ini kerana pertandingan mereka semakin hampir. Apa tidak menganggumu?"tanya Jurulatih Choi Jin.

"Santai saja hyung. Petang ini akan turun membantumu. Baiklah aku ingin ke sana dulu"ujarnya.

Sean berjalan menuju kantin untuk makan siangnyaa. Ramai memandang Sean dengan penuh pujian padanya.

"Seannn"teriakk seorang gadis lalu berlari menuju kearah sean.

Sean memusing badannya untuk melihat siapa memanggilnya. Langkah gadis itu sangat tidak baik dia nyaris terjatuh kerana tali kasutnya terjuntai menyebabkan dia hilang balance.

"Jisooo"ucap sean sedikit meninggi lalu menyambut tubuh jisoo kedalam pelukkannya. Ramai siswa siswi melihat situasi romantik itu.

Muka Jisoo sudah merah disebalik dada Sean.

"Mian"ucap jisoo

"Lain kali jangan berlari nasib aku dapat menyambut jika tidak hmm , dan ayuh ke makan sebelum habis waktu rehat"ucap sean menarik tangan jisoo.

"Yak mereka sangat sepadan"

"Sean dan Jen bergaduh ?"

"Jennie sudah ada Lim mesti Jennie tidak jarang dengan sean"

"Kalau aku jadi jennie mesti aku perasan bahawa sean menyukainya"

Bisikkan itu jennie dapat mendengarnya bahkan dia pun melihat aksi sean dengan jisoo tadi.

Jennie meremas hujung skirtnya kerana ia merasakan sesuatu yang dia tak pernah rasa bila lim dengan perempuan lain.

"Aku menyukai Sean? Ani tak mungkin"guman jennie

.
.
.

"Baiklah latihan tamat disini saja kalian boleh balik"arah jurulatih mereka.

Sean baru saja duduk dan meminum airnya kerana keletihan mengajar juniornya.

"Terima kasih hyung mengajar kami. Kami akan bermain bersungguh2 untuk mempertahankan apa yang sudah hyung perjuangankan"ucap soobin.

"Haha sudahlah jangan difikirkan semua itu. Jika kalian bermain sebaik mungkin malah kamu akan dapat lebih dari itu."ucap sean pada juniornya sebelum mereka pulang.

Sean sudah mengeringkan peluh lalu menuju ke parkirnya. Mata Sean memandang sosok perempuan yang sangat ia rindui sedang duduk luar sekolah.

Motor sean betul2 berhenti didepan tubuh jennie.

"Cepat naik biar aku hantarkan"ucap sean tanpa memandang muka jennie.

Jennie tersenyum lalu menaiki motor sean. Jennie sudah lama menunggu sean dan ia memang merancang agar pulang lewat .

Jennie sudah memeluk sean dari belakang apabila motor sean mula bergerak. Sebelum separuh perjalanan hujan mula turun dengan sangat lebat dan Sean berhenti di bus stop.

Tubuh Jennie mula bergigil kerana kesejukkan. Baju jennie sudah basah lenjun. Sean segera menanggalkan jacketnya lalu memakai pada tubuh jennie.

"Gomawo"ucap jennie dengan bergetar2.

Jennie memandang Sean sedikit pucat kerana sean memakai pakaian yang sangat nipis.

"Sean mendekatlah"ucap jennie.

Sean hanya mengelengkan kepala saja. Jennie merapatkan tubuhnya pada sean lalu memeluk sean dengan erat.

Sean yang terkejut dengan perbuatan itu lalu memandang wajah jennie sedikit pucat.

"Jen jangan nanti kau sakit, biarkan aku, aku mampu menahannya"ucap sean menolak perlahan tubuh jennie.

"No aku ingin kau sakit jugak . Sean jangan cuba menjauh dariku. Ini benar benar membuat aku sakit. Sakit sangat rasanya"luah jennie sedikit menahan tangisnya.

"Mian aku ada seb"

Jennie benar-benar gila kerana dia sudah mencuri first kiss sean malah sean tidak menolak bukan terbawak dengan situasi.

Apabila sean teringat bahawa jennie kekasih lim , sean dengan perlahan menarik bibirnya dari jennie.

"Jennie ini salah kita salah jennie"ucap sean

"Sean aku mula sedar tentang perasanku padamu"jujur jennie walaupun dia tak beberapa pasti dengan jawapan.

"Sudah jennie aku akan menghantarmu pulang"ucap sean lalu menaiki motornya lalu jennie mengikuti saja.

"Apa dia benar menyatakan itu"gumam sean

.
.
.

Fate of Love (CHAENNIE)Where stories live. Discover now