PART 7

80 9 1
                                    

.
.
.

Sean melihat jennie sudah menunggu dirinya ditempat garaj rumahnya. Sean memarkir keretanya lalu keluar menghampiri jennie seperti kesejukkan.

"Kenape tak menungguku didalam saja? Lihat bibirmu sudah biru"marah Sean lalu melepaskan suitnya lalu membalut tubuh kecil jennie.

Sean menyediakan air panas untuk diminum buat jennie dan jennie menerimanya kerana ia sangat sesuatu panas untuk tubuhnya.

Sean duduk berhadapan jennie. "Apa yang kau ingin katakan padaku"tanya sean datarnya.

Jennie memandang Sean dengan tatapan yang sulit untuk dibaca oleh sean. "Aku sudah membuat keputusan tapi aku ingin jawapan jujur dari kamu, Apa kau mencintaiku?"tanya jennie nada perlahan.

"Jennie, Apa semua ni ?"sahut Sean sedikit tak tenang dengan keadaan ni.

"Sean please, aku cuma nak kepastian semuanya ini"ujar jennie

"Tiada yang berubah jennie jika aku menyatakan iya ataupun tidak. Kau sudah menjadi milik Lim"jelas Sean sedikit nada penekanan.

Jennie melepaskan suit Sean lalu memeluk erat sean dengan duduk dipangkuan Sean.

"Aku baru sedar ternyata aku sangat mencintaimu bukan lim . Perasaanku pada Lim sebatas kagum saja hiks . Aku terlalu sakit melihat kau bersama jisoo hiks..  aku  hiks.. benci lihat kau tersenyum padanya"luah jennie

Sean terkejut dan dia tak tahu untuk respon saat itu hanya membalas pelukkan jennie saja agar jennie berhenti menangis.

Selang  berapa minit tangisan jennie sudah reda. Sean menarik muka jennie dan lihat matanya sudah sembap lalu sean mengelap airmatanya.

"Jennnie dengarkan apa yang aku ingin katakan, bagaimana dengan lim yang sudah menyayangimu? kau akan menyakitinya jennie. Aku dengan jisoo hanya sebatas kawan saja. Iya memang aku mencintaimu tapi aku terlambat mendapatkanmu. Maaf aku terlalu pengecut buatmu"jelas Sean mengelus pipi mandu jennie.

Jennie ingin menangis semula apabila sean menyatakan dia memiliki perasaan yang sama 😭.

"Aniya semua ini tak terlama lagi. Aku akan selesaikan semuanya dengan Lim dan kamu jelaskan dengan jisoo bahawa kamu hanya menganggapnya sebagai teman saja."ujar jennie

"Tapi aku merasa bersalah pada Lim aku"

"Ssst lebih baik kita bagitahu sekarang sebelum terlambat . Aku ingin mati melihat kau bersama jisoo . Aku hanya ingin kau untukku saja. Faham"tegas jennie.

"Arasoo" sean mengiyakan saja.

"Sudah kamu harus pulang sekarang mari aku hantarkan"ujar Sean dan menyuruh jennie bangun dari pangkuannya.

"Alaaaaa aku baru ingin bermanja sama kamu sudah disuruh pulang"marah jennie.

"Tidak, ayuh"Sean menarik tangan jennie keluar dari rumahnya dan berjalan beberapa langkah sampai ke rumah jennie.

Sean ingin saja ketawa melihat wajah jennie yang kelihatan marah.

"Hey lihat aku, kau harus tidur awal tak lama lagi kita ada ujian akhir. Mari kita buat sebaik mungkin. Sudah jangan marah2 nanti cantiknya lari."pujuk Sean.

"Hmm"sahut jennie

Saat jennie ingin masuk kedalam rumah

Chup

Pipi jennie sudah kemerahan

"Okay itu hadiah buatmu jangan marah ye" ucap Sean lalu berlari pulang kerumahnya.

Jennie memegang bibirnya lalu turun ke jantungnya.

"Ya tuhan lama2 begini bisa mati"gumam jennie dengan tersenyum manis.

.
.
.

🫶🏻 hadiah kerana sanggup tunggu 🤏🏻

Fate of Love (CHAENNIE)Where stories live. Discover now