Konuyu değiştirmek için bir şeyler söylemeliydim. Ama şu an bir şey üretemiyordum. Anlık bi çıkış yaparak " bizle aynı sınıfta, abi dediğine göree.. geç mi kazandı üniversiteyi?" diye sordum. Konuyu değiştirmeye çalışıyordum dimi ben! Ne değişik bi konu ama! Bravo bana!
"4 yaş var aramızda. Medresedeydi hep .. Kelamullah'ı zihninde taşıyor; anlayacağın hafız kendisi. Aslında sınava girdiğine çok şaşırdım diyebilirim. Yani ne bilim, abiiim.. Yani nasıl anlatsam üniversite ortamı filan ona göre değil. Ilkokuldan liseye kadar ders bitimi evden önce medreseye giderdi. Lisede devamsızlık sebebi dersten kaçıp kaçıp medreseye gittiğindendi düşün. O, o kadar farklı ki, günahtan mümkün olduğunca kaçar. Sürekli bir şeyler okur.. Birazda kıskançtır. Yani biraz değil baya kıskançtır. Benden ötürüde sınava girmiş olabilir diye düşünüyoruz. Doktorluğa ilgisi var mıydı diye sorarsan, hiç ağzından duymadım ama bence vardı. Annem anlatmıştı; abim 5-6 yaşlarında filanken annem mide ağrısından kıvranıyormuştu bi gün. Abim sen tut babamın beyaz gömleğini giy, eline annemin bulaşık eldivenlerini geçir, tam bir doktor edasıyla annemin midesini filan muayene ediyormuş gibi yap. Sonra bi gün, bizim evde civciv varmıştı. Civciv ölmüş abimde yine annemin bulaşık eldivenleri elinde, civcivin içini falan açmış, annem şok içinde ne yaptığını soruncada "neden öldüğünü araştırıyorum" demiş.. Düşün yani küçücük çocuksun, senin civcivin ölmüş, bi travma geçir, bi otur ağla dimi?! Yok. Adam tutmuş ölüm nedenini bulacak civcivin, ahahah öyle işte. "
"İnanmıyorum ya civcivin ölüm nedeni heaa .. Bencede varmış ilgisi." Duvardaki saate gözüm çarpınca kalkmam gerektiğini düşünerek ayaklandım."Konuşmaya daldık saatte epey geçmiş ben gideyim artık, hava kararmadan yurda döneyim."
Asiye " kaç olmuş ki " diyerek saate dönüp baktı.
"Az daha otur biz abimle bırakırız seni."dedi kıkırdayarak.
"Yok Asiye'cim yok siz zahmet etmeyin" dedim iki numaralı bakış atarak. Şimdi iki numaralı bakış nasıl oluyor diyeceksiniz tabi, yani böyle hem ciddi -çok sert değil ama- hemde uyarıcı bi bakış gibi. Hayal edebildiniz mi? Olmadı mı tam? Neyse bu bakış işini sonra detaylı şeyderim ben size."Balkondan başörtümü verir misin?"
"Kurumamıştır o şimdi. Sen benimkiyle git, kurusun alırım ben, yarın getiririm sana tamam?"
"Peki sağ ol."Üzerime çekidüzen verip kapıya doğru yöneldim. Ayakkabılarımı giyip Asiye'yi öpüp gidecekken Asiye öyle bi sarıldı ki organlarım pres olacaktı.
"Sara ya Allah için çok sevdim seni. Dikkat et giderken" derken bi yandanda sağa sola sarsıyordu .
"Asöyö az döhö sıkarsön gidemiycem."
"Ay şey afedersin. Ben bi an böyle sana kanım kaynayınca.. Sevgi patlaması oldu ondan öyle şey ol-""Tamam Asiye'cim tamaam. Bende seni Allah için çok sevdim. Teşekkür ederim her şey için. "
"Asıl ben teşekkür ederim, lemiz için, geldiğin için."
"Rica ederim ya Hû ne olacak. Hadi Allah'a ısmarladık. "
"Güle gülee "Merdivenlerde kaybolana kadar kapıyı kapatmadı. Bir kat indiğimde "dikkat et" diye bağırdıktan sonra "tamam" dediğimde kapı sesi duydum. Allah' ım aynı Ceyda yaa.
...
Bugün Asiye'yi hiç görememiştim. Ama Kot Kafalı Fizyoloji dersinde gözüme çarpmıştı. Asiye hattı bozulduğu için numarasını değiştirmiş, ezbere bilmediği için, numaramı aldıktan sonra, çaldırmayıda unutunca şu an Asiye'nin numarası bende yok sonuç itibariyle. Kot Kafalı'dan istesem mi ki acaba ya da sorsam mı ki Asiye niye gelmemiş? Ya geldiyse? Yok canım gelse kesin yanıma gelirdi. Hem yanıma gelmese bile gözüme çarpardı mutlaka. Ama Kot Kafalı'yada soramam şimdi. Sormamalıyım. Olmaz Sara. Bu sıkıntı bi durum sormıycaksın! Hem belki arar Asiye sonra....
Ders bitimi amfiden çıkmış yürürken Kot Kafalı önüme çıktı. Yine bi geçememe vakası mı yaşanacak diye düşünürken Kot Kafalı ; "Bunu Asiye yolladı seninmiş."dedi elindeki poşeti uzatıp.
Poşeti almadan önce "Sağ ol. Yani hem bunun için hem de kartım için."
"Önemli değil. "
"Asiye niye gelmedi?" dedim poşeti alarak.
"Midesini bozmuş. " dedikten sonra başını sağa çevirip ağzında geverlercesine, benim duyacağım biçimde "neden olduğunu tahmin etmek zor değil" dedi.
Aggghhhhh gıcık oluyorum gıcıkk gıcıkk gıcıkkk.