OLAY NERDE SARA ORDA!

1.3K 60 9
                                    

Daha önce çeşitli konularda çevremdekilere nacizane tebliğ yapmış -ibadetlerdeki gevşekliğin olmaması, nasıl makbul ibadet yapabiliriz, kendimizi günahlardan koruma, günahları en aza indirme hakkında her ortamda konuşma açıp bildiklerimi anlatmak tebliğ sayılabilirdi dimi?- olduğumdan şu an n'yapmam gerektiği konusunda kafam karışmıştı. Uzun süre ikimizde birbirimize baktık. Dudaklarımı aralayıp ayet ve hadislerle konuya girmeyi düşünürken Yaratıcı kavramını reddeden bir inanışa bunları bahsetmek yersiz olur diye düşünerek geri döndüm. Allah Teâlâ'nın bize bahşettigi ruhumuzda tapınma ihtiyacını: Kimisi annesinden  babasından gelen Hristiyanlık Yahudilik Musevilik gibi, kimisi ineğe, fareye kutsal gözle bakıp yaratıcı olduğu inancında olduğu gibi, kimisi hak din olan İslam'ı seçip Müslüman olduğu gibi, kimiside -ateistlerin-  aklına ve bilme tapındığı gibi bu ihtiyacı gideriyordu. Her insan doğru veya yanlış öyle ya da böyle bi şekilde mutlaka gideriyordu. Ve eğer karşımda bi ateist varsa bunu bilimle ona ispatlamak şarttı. Şebnemle tanışalı sadece birkaç saat olmuştu pek de birbirimize ısındığımız söylenemezdi. Bu yüzden daha temkinli yaklaşmalı ve kelimelerimi özenle seçerek konuşmalıydım. Pek iyi bir giriş olmasada " Şebnem biraz vaktin var mı istersen konuşalım.'' dedim.

"Çok değil 15-20 dk'ya çıkıcam"

"O zaman hemen birkaç birsey söylemek istiyorum" kafasını onaylar gibi salladı.

"Bak ben elhamdulillah Müslüman'ım yerlerin ve göklerin bir yaratıcısı olup, bu yaratıcı'nında kendisine denk olmayan Allah Teala olduğuna inanıyorum. Bu benim inancım. Bir peygambere tabiiyim ve kutsal bi kitabım var ve adı Kur'an. Şimdi sana bunları neden söylediğimi birkaç soru sorduktan sonra anlayacağını umuyorum.

"Evrende, sabit bir varlık onu hareket ettiren bi kuvvet olmazsa sonsuza kadar hareketsiz kalır bunu biliyoruz öyle değil mi? Eğer bir varlık hareket ediyorsa mutlaka onu hareket ettiren olmalıdır. Pekii Ay Dünya'nın çevresinde, Dünya Güneş'in çevresinde, Güneş samanyolu galaksisinin çevresinde hiç durmadan döndüğüne göre bütün bunları hareket ettiren güç nedir ya da kimdir? Atomun çekirdeğinin çevresinde elektronlar hiç durmadan, birbirine çarpmadan ve yörüngelerinden çıkmadan korkunç bir hızla dönüyorsa elektronları döndüren bu güç nedir ya da kimdir? Bütün bunları hareket ettiren bir gücün olmadığını iddia etmek, bir arabanın kendi kendine çalışacağını iddia etmek kadar mantıksız değil mi sencede !? İşte bütün bunları hareket ettiren bir yaratıcının varlığı aklen ve bilimsel olarak zorunludur."

Muhalefet olmasını beklerken sadece dinlediğini görünce devam ettim.

"Biliyorsun ki bilim ilk kez 1920'li yıllarda big bang teorisini ortaya attı. Yani büyük bir patlama sonrası yer ve gök bitişikken birbirinden ayrıldı ve dünya oluştu. Benim inandığım kitapta, yaratıcı olduğuna inandığım Allah Teala  bundan 1400 sene önce şöyle buyuruyor: "muhakkak gökler ve yer bitişik bir halde iken Biz onları birbirinden yarıp ayırdık ve her diri şeyi sudan yarattık, hâlâ imân etmezler mi?" Peki bana söyler misin bilimin teknoloji yardımıyla 1920'li yıllarda ancak yeni ortaya attığı birşeyi 1400 sene öncesinde hiçbir teknoloji olmadan kim söylüyor ?"

Dinlediklerimi kafasına yatmış bi halde dinlerken birden durakladı.

"Hayatta her zaman raslantılar olur dimi bunun bir raslantı olmadığı ne malum!?"

Hadi ama bu kadar komik bir cümle kurmamalıydın. Hayal kırıklığı acıdır a dostlar..

" Pekala. Yaşadığımız dünyanın nasıl bir şekli olduğunu biliyorsundur dimi?"

" Tabiki! Küre biçimdedir. Yumurtaya benzetilebilir."

" Evet söylediğin doğru küre şeklindedir ve biz bunu 1597 yılında öğrendik. Ama biz Müslümanlar 1400 sene öncesinden beri Kur'an'da geçen "Ve yeri de yumurta biçimine soktu" ayetiyle zaten biliyorduk. Asıl soru yine aynı; bunu kim söylüyor ?"

MÜKAFATLARIN EN GÜZELİ; GÖNLÜNDEKİNİN KABULÜ ♥Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin