bab 7 ༉‧₊˚✧

1.4K 72 4
                                    

꒰ ა ♡ ໒ ꒱

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

꒰ ა ♡ ໒ ꒱

"Yours" Jawab Dariel sepatah.

Kereta Mercedes milik Dariel memarkir di bawah garage. Handbrake ditarik, gear ditolak ke 'P'.

Dariel mengalihkan pandangan ke arah gadis di sebelahnya. Wajah Elvyna yang blur membuatkan dirinya hampir tergelak. Tapi ditahan, takut merajuk.

"Jom la keluar"

"Tak nak"

Terhenti pergerakkan Dariel yang hendak keluar dari kereta. Perhatian dialihkan semula ke arah Elvyna.

"Lah dah kenapa?" Tanya Dariel. Dia pula yang blur sekarang.

"Saya mana la ada duit banyak untuk bayar sewa rumah macam ni pastu benda ni takda dalam contract pun-"

"Elvyna- HAHAHAHAHA!" Ketawa besar Dariel apabila mendengar kata-kata yang keluar dari mulut Elvyna.

"Ish! Apa?! Kalau nak gelak baik takya hantar saya kat sini"! Merajuk sudah.

Sudah puas Dariel ketawa. Kini, dia kembali serious. Aksi pujuk memujuk bermula!

"Elvyna..."

"Tak nak."

"Elvyna"

"Keluar sorang."

"Sweetheart...."Lembut suara memanggil.

Terpusing kepala Elvyna sewaktu dipanggil dengan gelaran itu. Ni dah dua kali gelaran itu keluar daripada mulut Dariel.

"Tuan muda panggil saya lagi sekali macam tu memang saya call girlfriend tuan muda pastu cakap tuan curang"

Lagi sekali Dariel nak tergelak tapi dikawal. Susah ni nak pujuk.

"Nak aku call?"

Entah kenapa hati Elvyna rasa sedih. Betul-betul ada ke?

"Ca-call la"

Dariel mengeluarkan telefon di poket seluarnya dan menelefon seseorang. Mukanya dihiasi senyuman yang lebar. Bahagia dapat call girlprend.

Phone Elvyna tiba-tiba berdering. 'Tuan Muda Hensem'. Kantoi.

"Tuan muda hensem, hm?" Sakat Dariel.

Naik merah muka Elvyna kerana malu. Wajahnya bertambah merah apabila tersedar bahawa dia yang dimaksudkan dengan 'girlfriend' itu.

"Tuan mudaaaaaaa" Meleret suara Elvyna berkata sambil menutup mukanya dengan telapak tangan. Malu kuasa dua.

"Jangan tutup muka tu Elvyna, nak tengok permandangan indah ni" Sakat Daziel lagi. Suka tengok Elvyna malu-malu macam tu.

"Dariel!" Jerit Elvyna. Geram dibuatnya.

Badan Dariel mengeras seketika. That voice. Sebijik macam suara yang selalu Dariel dengar dalam mimpi. Lama dia merenung mengelamun.

TENGKU ADHAM DARIEL'S Where stories live. Discover now