jadi perempuan tu sangat susah tapi, bila aku ingat balik darjat seorang wanita islam sangat tinggi. islam mengangkat darjat wanita sebab wanita adalah harta yang paling berharga bagi suaminya. anaknya ataupun keluarganya. aku ga suka liat perempuan lain kena hina, diperbodohkan dan disiksa, aku mau kita perempuan layak dihormati oleh masyarakat dan bukan sekadar bahan untuk mereka puaskan diri atau permainkan.
kita perempuan mental kena kuat sebab itu kita kuat dari segi mental dan emotional biarpun lelaki hanya kuat pada fisik. bagi perempuan yang baru ke tingkat alam dewasa kamu harus kuatkan mental , kamu mesti ada pegangan yang kukuh, kamu harus ada matlamat dan prinsip hidup, kalau tidak kamu akan senang jatuh dan tenggelam dalam realiti , bila kita masih kena control dengan our parents kita selamat dari realiti tapi ketika kamu udah besar you must go through all the challenges by yourself.
semua yang indah ini hanya belaka yang kamu nampak bila dengan keluarga kamu dulu akan terbongkar satu persatu kisah gelap i mean the bad story , kalau kamu ga ada apa yang aku bilanh tadi kami akan hanyut dan susah untuk bangun balik , jangan percayakan sesiapa saja , zaman sekarang sangat la mustahil untuk ada kawan or partner yang setia dan ga tikam belakang so you must always be careful around you , just act cool saja macam nothing happened tapi dalam hati dan kepala kamu , kamu harus berhati di setiap masa .
orang sekarang bahaya , macam dia boleh buat seenaknya, that's why aku bilang sebelum kamu melangkah ke alam dewasa kamu harus ada pegangan yang sangat kuat , pegangan itu akan jadi benteng yang akan jaga diri kamu , kita akan hadapi dabe bertemu berbagai jenis perangai manusia dan realiti akan sadarkan kita bahwa uang, kekuatan dan popularity yang akan buat kamu survive . Jangan bagi hal pribadi dengan orang lain , you can share that what people already know about it . Good luck and slay the day queen 💗
✦ mygirls ✦
KAMU SEDANG MEMBACA
║My Girls
Non-Fiction[Attention⚠️no plagiatan please] *** Forum ini tentang gadis/wanita, tips kecantikan, kutipan, dan lainnya *** [HIGHES RANK IN 2021] 🩹 ─ #skincaretips 🩹 ─ #skinfacts 🩹 ─ #beautytips 🩹 ─ #skincareroutine 🩹 ─ #selfcare 🩹 ─ #selflove 🩹 ─ #po...