EPISOD 2

1.2K 48 0
                                    

Farah tunggu tuan muda itu reda dari mengamuk itu Farah menyapa tuan muda dengan sopan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Farah tunggu tuan muda itu reda dari mengamuk itu Farah menyapa tuan muda dengan sopan.

"Assalamualaikum tuan muda, nama awak Rayyan kan jangan lah mengamuk nanti tak handsome tau" dengan nada lembut.

Lelaki itu terpaku dengan suara Farah yang lembut dan sopan walaupun dia buta tapi dia dapat merasakan dari suara Farah itu seorang yang cantik serta menawan.

Lelaki itu tenang dengan Farah lalu berkata, "kau suruh diorang keluar aku benci dengan diorang tapi kalau kau tak apa"dengan nada dingin. Farah memberi isyarat tangan kepada nurse nurse disitu supaya tinggalkan Farah berdua dengan tuan muda.

Selepas semua orang keluar baru lah tuan muda itu rasa aman dan tenang dengan keberadaan Farah di sebelahnya, Farah dengan lembut memula kan pembicaraanya.

"Nama tuan muda Rayyan Rizqin kan" , dengan nada lembut Farah bertanya. Rayyan mengganguk dan berisi dingin tetapi dalam hati nya tenang dengan suara Farah.

Farah menjalankan tugas dia di situ seperti mencatat laporan kesihatan pesakit dan memberi ubat. Selepas selesai tugas Farah ingin beredar dari bilik tersebut tapi pergelangan tangan nya ditahan oleh Rayyan.

Rayyan berkata" boleh saya tahu nama awak siapa?" Sambil melepaskan pegangan tangan Farah dengan kekok.

Farah berdebar dan menjawab, "nama saya Farah dengan nada lembut sambil tersenyum untuk menghilangkan perasaan nervous.

"Saya minta diri dulu ya tuan muda" pamit Farah , Rayyan menjawab " panggil je Rayyan je dengan nada mendatar. Farah keluar dari bilik selepas memberi salam.

Keesokan harinya, Farah bangun pagi seperti biasa dan bersiap untuk pergi ke tempat kerja.

Selepas sampai di tempat kerja Farah disapa seorang doktor pihak atasan,"awak ni Farah kan nurse pelatih kat sini kan" tanya doktor itu.

"Ya saya kenapa doktor cari saya ya?". Doktor itu tersenyum melihat wajah Farah yang cantik dan menawan lalu berkata" awak yang semalam ditugaskan untuk menjaga pesakit di bilik VVIP tu kan.

Farah mengganguk dan tersenyum tanda ya saya," saya nak bagitahu yang awak ditugaskan untuk menjaga Tengku Rayyan sampai dia keluar dari hospital" jawab doktor.

Farah ternganga bila mendengar kata-kata doktor itu," tapi kenapa saya kenapa tak nurse senior senior yang lain je , saya ni kan pelatih je nanti apa senior lah cakap pulak" jawab Farah.

"Saya hanya ikut arahan Tengku Rayyan saja kerana dia cakap dengan saya dia yang nak awak jaga sampai dia keluar dari hospital ni.

Farah bukan tak suka tapi dia nervous dan takut setiap kali dia dekat dengan Rayyan jantung dia berdebar hebat rasa macam nak terkeluar.

Walaupun Rayyan itu buta tapi dia nervous ialah orang handsome berdua pulak tu dalam bilik sapa je tak nervous kan" ujar Farah dalam hati.

BLIND LOVE [C]✅Where stories live. Discover now