EPISODE 4

1.1K 46 0
                                    

"Farah!, kau bangun cepat ibu dengan ayah panggil suruh turun bawah" laung kakak Farah dari luar biliknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Farah!, kau bangun cepat ibu dengan ayah panggil suruh turun bawah" laung kakak Farah dari luar biliknya.

"Ish kau ni sebuk lah aku nak rehatlah kenapa, ibu ayah panggil turun bawah ada tetamu cepat siap.

" Ialah nanti aku turun, terus Farah menutup pintu bilik nya dan melangkah ke bilik air untuk bersiap.

Farah bersiap di depan cermin dia hanya memakai baju blouse muslimah dan tudung shawl berwarna krim kena dengan kulit putihnya.

Farah turun tangga dengan perasaan tak senang di dada tapi dia menepis perasaan itu cepat cepat.

Farah turun lalu mengambil tempat di sebelah kakaknya, Farah terkejut melihat tetamu itu ialah..

"Baik lah tuan apa tujuan kamu datang sini" soal ayah Farah dengan nada lembut.

"Baiklah macam ni pakcik saya mewakili tuan muda saya, sebenarnya kami datang sini untuk mengambil anak pakcik Farah ni untuk berkerja dengan tuan muda saya ni sebagai nurse peribadi.

Farah terdiam dan memandang ke arah ayahnya, selepas beberapa minit" kalau macam tu boleh saya berbincang dengan anak saya sebentar, boleh pakcik sila kan.

Encik Ahmad menarik tangan Farah pergi ke ruang dapur, "ayah macam mana ni ayah setuju tak?.

"Kamu tanya ayah buat apa ni kan keputusan kamu lagi pun ayah ok je dia pun elok je kalau nak buat menantu pun ayah on" ujar encik Ahmad tersengih.

"Ish ayah ni main-main pulak dia ni adik serius ni, ayah tak kesah janji kamu pandai jaga diri itu pun dah buat ayah lega.

Farah memikir sebenarnya tarik nafas dalam-dalam," ok lah kalau ayah setuju adik ikut je" jawab Farah mereka pergi ke ruang tamu kembali.

"Ok lah macam kami dah berbincang pakcik setuju tapi dengan syarat jaga anak pakcik baik baik dan juga jaga batas antara kamu berdua boleh.

"In Shaa Allah pakcik saya akan jaga anak pakcik baik baik lagi pun saya dah lama kenal anak pakcik daripada dia kerja kat hospital lagi" ujar Rayyan.

Waktu malam Farah mengemas barang nya serta barang harian nya untuk di bawa ke rumah Rayyan. " Ish aku baru nak move on tup tup dia sendiri datang.

"Ke memang dah jodoh eh , haih.. mengarutlah kau ni Farah dia tu CEO kau apa ada" ujar Farah sendiri.

*******************************

"Adik kamu kat sana jangan macam-macam ya kamu kerja elok elok dan paling penting jangan lupa telefon lah ibu dengan ayah kat sini.

" Ya ibu ayah in Shaa Allah nanti kalau ada cuti Farah balik sini ok jangan lah risau" ujar Farah sambil mengusap kekura ibunya.

"Ni kau dik kat tempat orang nanti jangan lupa diri jangan lupa solat faham, ya kak aku tahu lah.

" Kalau boleh nanti bawak lah ayah menantu ya mana tahu sangkut kan " ujar encik Ahmad saja mengusik anaknya supaya tak sedih.

"Ish! ayah ni ibu tengok ayah sebuk je kalau ayah nak menantu suruh kakak kahwin dulu baru adik kahwin.

"Eh kau ni aku pula yang kena dah pergilah cepat dah lambat ni, halau nampak" ujar Farah mengusik kakak menukar topik.

"Dah dik pergi cepat nanti lagi pun hari ni frist days kerja jangan main main ingat apa tadi kami pesan, ya ibu adik faham ok lah adik mintak diri dulu assalamualaikum.

Waalaikumussalam" jawab mereka serentak, Farah terus masuk ke dalam perut kereta nya lalu meninggalkan rumah nya...

BLIND LOVE [C]✅Where stories live. Discover now