Sesampai Farah di hadapan rumah Rayyan di terus keluar dari perut kereta berjalan sambil memegang payung hujan ketika itu.
"Assalamualaikum, waalaikumussalam ya cik cari siapa?.
"A.. saya cari tuan Rayyan ada, oh tuan Rayyan cik ni Farah Lee kan jemput lah masuk" ujar maid itu
Farah masuk ke dalam rumah mewah itu tapi sejuk di badan tidak hilang lagi, " cik tuan Rayyan ada dekat atas di suruh cik naik ke bilik dia bila cik dah sampai.
"Kalau macam tu saya naik dulu ya, Farah sampai di hadapan pintu Rayyan.
Tok..tok..
"Assalamualaikum Rayyan saya dah sampai ni, waalaikumussalam ya Farah masuk je.
Farah membuka tombol pintu itu dia masuk mencari keberadaan Rayyan tapi tiada, tiba tiba guruh menyambar dengan tak sengaja Rayyan memeluk Farah dari belakang.
Farah terkejut dengan tindakan Rayyan lalu, "Rayyan takut guruh " ujar Rayyan sambil menangis.
Farah memusingkan badannya lalu mengusap belakang Rayyan untuk menenangkan nya.
"Dah Rayyan guruh tu dah tak ada, dah tak manis peluk peluk macam ni" ujar Farah lembut terus terlerai pelukan mereka.
"I am sorry Farah marah Rayyan ke?" Soal Rayyan sambil mengusap sisa air mata.
"Tak saya tak marah Rayyan, Farah baru perasan yang Rayyan hanya memakai sehelai kain tuala di paras pinggang nya.
"Arghh Rayyan kenapa awak tak pakai baju ni, Farah membalikkan badan nya membelakangi Rayyan semula.
Farah terdengar satu esakan kecil terus dia memandang Rayyan semula, " Rayyan saya minta maaf saya tak sengaja nak marah awak saya cuma terkejut je.
Rayyan terus masuk ke changing room dia memakai baju dan terus keluar, Rayyan berdehem, " tak apa saya tahu Farah tak sengaja" jawab nya lembut.
"Ni Rayyan dah makan ubat belum ni?, Belum Rayyan tunggu Farah datang.
Farah tersenyum bila mendengar ucapan Rayyan rasa comel pulak, "macam tu pula dah jom kita makan ubat lepas tu kita turun bawah ya makan tengahari bersama.
Selepas itu mereka turun ke bawah untuk menjamu selera, "Rayyan saya nak tanya ni kat rumah ni awak tinggal dengan siapa?.
Say.... "Assalamualaikum, bik pergi tengok siapa datang " ujar Rayyan.
"Waalaikumussalam datin sila masuk, hai anak mama". " Ya mama meh lah duduk sekali kita lunch sama sama.
Datin Maria mama kepada Rayyan, "hai Rayyan kamu tak nak kenalkan ke siapa sebelah kamu tu.
"Oh lupa nak kenalkan ni farah bakal menantu mama eh bukan, nurse peribadi Rayyan sekarang ni" Rayyan tersalah cakap.
"Datin apa khabar, baik alhamdulillah jangan lah panggil datin panggil mama je sebab mana lah tahu nanti jadi menantu betul betul" ujar datin Maria mengusikn anaknya.
Farah hanya tersenyum nipis, dia nak jadi menantu memang jauh lagi " ujar Farah dalam hati.
Selepas lunch Farah berasa bosan lepas menguruskan Rayyan dia pergi ke belakang rumah terdapat tanam rumput yang luas berserta ada satu buaian kayu.
Farah duduk di buaian itu dia mengambil angin tenang di situ tiba tiba bahu nya dicuit dari belakang, "Ish Rayyan ni terkejut saya tiba tiba datang, maaflah saya ingat Farah perasaan Rayyan datang sini.
Farah pelik dari tadi bila dia melihat Rayyan ni perwatakan nya seperti bukan orang buta, "Rayyan saya nak tanya tapi jangan marah tau, tanya je lah saya tak marah.
"Hm kenapa saya tengok awak ni macam tak buta je maksud saya dari tadi saya tengok awak mandi sendiri makan sendiri paling saya tertanya-tanya macam mana awak boleh turun bawah sendiri.
Rayyan hanya tersenyum, " sebenarnya saya ni separa buta, maksud nya awak masih boleh nampak saya ke.
"Ya saya nampak awak tapi tak jelas kira macam orang rabun tapi hanya nampak kabus je" jawab Rayyan.
Farah Meng(o) saja, " sejak bila awak jadi buta?..
YOU ARE READING
BLIND LOVE [C]✅
RomantizmBOOK 3 COMPLETED Kisah seorang wanita yang berkerja sebagai nurse pelatih di suatu hospital. Suatu hari dia ditugaskan untuk menjaga pesakit VVIP yang bernama Tengku Rayyan Rizqin bin tengku Sulaiman, dia seorang anak CEO yang menghidap penyakit but...