EPISODE 11

827 33 3
                                    

7tahun yang lalu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

7tahun yang lalu.

"Farah tolong ambik bola jaring dekat dalam bilik sukan sana.

"Baik cikgu, eh Farah kau nak aku teman tak?.

"Tak payahlah aku boleh pergi sendiri, Farah memasuki bilik sukan sambil mencari bola jaring.

Farah terdengar bunyi pintu bilik itu terbuka tapi bila dia tengok tiada sesiapa pun yang masuk.

Sambil mencari bola badan Farah dipeluk dari belakang secara tiba-tiba. "Hai sayang lama aku tak jumpa akhir nya aku dapat kau" ujar Zafran berbisik di telinga Farah.

"Zafran apa ni lepas lah kau nak apa tolong lah jangan buat aku macam ni pelease " rayu Farah dengan keadaan takut.

"Senang je aku nak kau layan aku itu je kita fun fun dulu ok aku dah lama nak rasa kau ni haha" ujar Zafran lalu mencampak badan Farah ke atas timbunan tilam disitu.

Zafran menindih badan Farah yang meronta ronta melepaskan diri sambil menjerit, "kau ni jantan tak guna tolong!!.

"Baik kau diam sebelum aku tumbuk muka kau!!, Zafran merentap tudung Farah lalu dihidu rambut Farah dengan bernafsunya.

"Hm sedap bau rambut ni mesti badan kau lagi sedap kan", Farah tak berhenti meminta tolong dalam keadaan menangis ketakutan.

"Weh jom ambil bola cikgu tadi suruh, jom ah aku pun tak sabar nak main ni" ujar Rayyan.

"Tolong!!! Tolong lepaskan aku kau tak guna, diam aku cakap sial kau jangan cabar aku.

Zafran memasukkan tangan di dalam baju Farah ingin meraba dada Farah.

"weh dam kau dengar tak apa aku dengar ada orang minta tolong lah.

"Ye lah tapi dalam bilik sukan ni jom masuk, asal berkunci pulak ni, aku rasa ada orang lah dalam ni kau pecah kan je lah pintu cepat.

Rayyan menendang pintu bilik sukan tersebut hingga berbuka mereka terkejut melihat seorang lelaki menindih seorang wanita.

"Woi!, Kau buat apa ni sial kau jantan tak guna, Adam kau panggil budak perempuan tolong perempuan tu.

" Farah!, Alisya datang ke arah Farah yang sudah menangis teresak esak, Rayyan menumbuk muka Zafran hingga menyembur darah dari mulutnya.

"Kau ni patut mati sial kau memang binatang" Rayyan memijak perut Zafran yang terkulai di lantai.

"Weh Rayyan dah lah nanti mati budak ni kita bawak je dia jumpa cikgu kang mampus dia kat sini.

Rayyan memandang Farah yang berjalan keluar dari bilik itu dengan menangis dan lemah hati nya sakit bila melihat buah hatinya jadi seperti itu.

*********************

"Assalamualaikum, waalaikumussalam ya cari siapa?.

"Betul ke ini rumah Farah?, Ya saya ibu dia sila kan masuk kita bincang kat dalam " ujar ibu Farah.

"Jadi apa tujuan puan datang ke mari, sebelum tu saya kenalkan diri nama saya Maria tujuan saya datang ke sini adalah untuk melamar anak awak untuk menjadi menantu saya.

"Huh!, Menantu? puan nak melamar siapa sebab saya ada dua anak perempuan. Saya ingin melamar Farah sebagai isteri kepada Rayyan.

"Maknanya puan ni mama kepada Rayyan lah ya, ya saya awak kenal anak saya juga ke?.

"Mestilah saya kenal dulu dia pernah datang ke sini untuk mengambil Farah bekerja sebagai nurse peribadi dia masa setahun lalu" terang ibu Farah.

"Jadi saya ada cincin ini harap awak dapat menerima lamaran anak saya ya, kalau saya sorang buat keputusan saya rasa macam tak boleh tapi saya terima dulu cincin ni.

"Baiklah kiranya kalau Farah terima Farah sudah menjadi tunang kepada Rayyan, ya saya setuju tapi kalau saya pulang cincin ni bermakna Farah yang membuat keputusan.

BLIND LOVE [C]✅Where stories live. Discover now