EPISODE 14

753 34 0
                                    

"Kakak mana kucing aku!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kakak mana kucing aku!.

"Kucing? Yang mana kau kan ada dua kucing.

"Alah si maya mana dari tadi aku cari dia tapi tak jumpa puas aku cari sekarang ni time dia makan" ujar Farah sambil mencari cari kucing kesayangan nya.

Meow...meow..

Farah terdengar bunyi kucing tapi bunyi tu datang dari rumah jiran iaitu rumah mak Esah.

"Maya! Kau ke tu meow sini , Farah menjengkit sedikit kaki untuk melihat ruang sebelahnya.

Maklum lah orang pendek.

Farah rasa tak sedap hati terus dia keluar dari pagar rumahnya untuk pergi ke rumah mak Esah.

Farah ternampak maya berlari masuk ke dalam rumah mak Esah.

"Aduh, maya jangan lah lari ya Allah macam mana aku nak ambil ni, dah penat aku ni rasa macam pencuri pula ni" ujar Farah sendiri bercekak pinggang.

"Assalamualaikum mak Esah!.

"Waalaikumussalam" satu suara lelaki menjawab salam Farah.

"Eh Farah ada apa awak datang sini?, Hm saya nak ambil balik kucing saya tu yang awak pegang tu".

Danial tersenyum sambil mengusap bulu maya yang ada dalam dukungan nya.

"Oh ni kucing awak rupanya ingat tak ada tuan baru berniat nak bela tapi dah bertuan cantik pandai awak jaga sama macam awak Farah" ujar Danial memandang tepat ke mata cantik Farah.

"Hm terima kasih boleh saya ambil balik maya tu, oh nama dia maya sedap nama dia nah awak ambil balik jaga elok-elok sebab takut di kena culik ialah bulu dia cantik.

"Kalau tak ada apa-apa saya minta diri dulu terima kasih sebab dah selamat kucing saya ni.

"Farah tunggu kejap, ya ada apa-apa lagi ke?.

"Saya nak tanya pasal kita, apa maksud awak pasal kita?.

"Hm betul ke awak tak boleh terima saya.

"Ya Danial saya tak boleh terima awak maaf saya tak boleh" ujar Farah menunduk.

"Tapi kenapa apa kurang saya Farah dah lama saya tunggu awak dari zaman sekolah lagi dan awak tolak pinangan saya macam tu je.

"Saya minta maaf Danial saya tak boleh terima awak dan saya harap awak jangan kacau saya lepas ni.

"Kenapa sebab awak masih tunggu lelaki yang selamat kan awak dulu ke?.

"Kalau ikutkan hati saya memang saya nak tunggu tapi ni semua dah tertulis oleh Allah saya redha je dengan ketentuan Allah.

"Kalau macam tu saya masa ada peluang untuk dapatkan awak Farah.

"Maaf Danial saya dah bertunang saya buat semua ni sebab keluarga saya dan saya harap awak faham yang kita ni tak ada jodoh" ujar Farah nada rendah.

Danial mengeluh panjang sakit hati dan kecewa bila ditolak oleh seseorang yang amat dia cinta dari zaman sekolah lagi.

"Tak apalah kalau macam tu saya doakan awak bahagia dengan pilihan awak.

"Terima kasih Danial sekali lagi saya minta maaf saya minta diri dulu.

"Farah walaupun kita tak ada jodoh tapi kita masih boleh berkawan kan macam dulu kan" ujar Danial agak ceria sedikit bila teringat zaman mereka menjadi bff.

"Mestilah boleh kau kan bff aku dulu tak akanlah kau tak ingat " ujar Farah mula gembira.

"Mestilah aku ingat masa kau jatuh parit dulu pun aku ingat tau haha" Danial tergelak seronok bila teringat kembali kejadian dulu.

"Kau tak payah nak gelak sangat kau pun sama kan kena kejar dengan lembu pak lang kan haha sampai terjun sungai.

Mereka bergelak bersama dari pada sedih tadi terus gembira sepert tiada apa masalah berlaku diantara mereka tapi kelakuan mereka diperhatikan dari kejauhan oleh seseorang.

"Dah lah aku balik dulu dah nak maghrib ni bye Assalamualaikum.

"Waalaikumussalam, aku harap kau bahagia Farah dan kita boleh hidup dengan haluan masing-masing " ujar Danial sendiri melihat Farah pergi.











Sorry kalau episod ni macam hambar.
Jangan lupa vote 🌟❤️ ok.

BLIND LOVE [C]✅Where stories live. Discover now