Név: Mary Louise Streep
Született: 1949. június. 22 (74 éves) Summit, New Jersey, Egyesült Államok
Foglakozás: Színésznő
Házastárs: Don Gummer (1978-2017)
Gyermekek: Henry Gummer, Mamie Gummer, Grace Gummer, Louise Gummer
Filmjei amiket érdemes megnézni:
-Mamma Mia (musical)
-Az ördög Pradát visel (vígjáték, filmdráma)
-Jól áll neki a halál (vígjáték, fantasy)
-A szív hidjai (romantikus, filmdráma)
-Egyszerűen bonyolult (vígjáték, romantikus)
-Távol Afrikától (romantikus, filmdráma)
-Sophie választása (romantikus, filmdráma)
-Kramer kontra Kramer (filmdráma)
-A Vaslady (filmdráma, korrajz)
-Nőstényördög (vígjáték)
-A Pentagon titkai (krimi, filmdráma)
-Zuhanás a szerelembe (romantikus)
-Kétely (filmdráma)
-Az órák (filmdráma, romantikus)
-Féltékenység (romantikus, filmdráma)
-Manhattam (romantikus, vígjáték)
-Marvin szobája (filmdráma)
-Tranzit a mindenhatóhoz (romantikus, vígjáték)
Érdekességek:
-Kiváló tanuló volt, és játszi könnyedséggel végezte el a Yale képzőművészeti szakát, de a Vassar Egyetemen is diplomát szerzett. Remek táncos, van hajóskapitányi engedélye és egy olvasás után képes megtanulni a szövegkönyveket. A Sophie választársa című film kedvéért folyékonyan megtanult lengyelül.
-Kevesen tudják, de egy pályatársa, Robert DeNiro fedezte fel, akit lenyűgözött a The Cherry Orchard című színdarabban nyújtott alakításával.
-23 évesen ügyvédnek tanult. Miután átaludta az egyik vizsgáját, úgy vélte, ez egy jel, hogy a jogi pálya talán mégsem neki való. Ami ez után következett, az mára már történelem.
-Tinédzser korában operaénekesnőnek tanult Estelle Leibling szárnyai alatt New Yorkban, de félbehagyta a tanulmányait ezen a területen, hogy pompomlánynak állhasson.
- Az Oscar-történetében máig rekorder a 19 jelölésével. 355 filmes díjra jelölték eddigi pályája során, és 170 alkalommal aratott győzelmet.
-iatalkorát beárnyékolta egy tragédia, amikor vőlegénye rákban életét vesztette. A sorsa azonban jó irányba fordult, amikor megismerte Don Gummert, akivel négy gyermekük, három lányuk, és egy fiuk született.
Képek:
Idézetei:
"Az egyszerű dolgok tesznek igazán boldoggá: a szeretet (...), az étel. Minden más - hatalom, befolyás, erő - csak arra jók, hogy elnyomják a valóban fontos dolgokat. Ameddig van mit enned és van hol aludnod, amíg megvannak az alapok, addig a boldogságot már nem olyan nehéz megtalálni."
"Ha szép a lelked mindig gyönyörű maradsz."
"A pillanat amikor elkezdesz törődni azzal, hogy mit gondolnak mások, az a pillanat amikor megszűnsz önmagad lenni."
YOU ARE READING
Hírességek és idézeteik
RandomEbben a könyvben amint a címből is kiderül hírességekről fogok pár tényt írni és mellé idézeteket is. Köszönöm ha elolvasod és remélem tetszeni fog.