Név: Rosamund Mary Ellen Pike
Született: 1979. január. 27 (44 éves) Hammersmith, London, Egyesült királyság
Foglalkozás: Színésznő
Partner: Robie Uniacke (2009-)
Gyermekei: Solo Uniacke, Atom Uniacke
Filmjei amiket érdemes megnézni:
-Holtodiglan (thriller, filmdráma)
-Büszkeség és balítélet (romantikus, filmdráma)
-Halj meg máskor (akció, kaland)
-Fontos vagy nekem (thriller)
-Jack Reacher (akció, filmdráma)
-Egy lányról (romantikus, filmdráma)
-Johnny English újratöltve (akció, vígjáték)
-Radioaktív (életrajzi, filmdráma)
-Törés (thriller, krimi)
-Viking vakáció (családi, vígjáték)
-Egy egyesült királyság (romantikus, filmdráma)
Érdekességek:
-Rosamund Pike 1979-ben született Londonban, Julian Pike és Caroline Friend operaénekesek, egyetlen gyermekeként.
-Miután minden színpadi iskola elutasította, a Oxfordi Wadham College-ban kapott helyet, ahol angol irodalmat hallgatott. 2001-ben felsőfokú kitüntetéssel végezte el az egyetemet.
-Eleinte színházban kezdett el szerepelni még az egyetemi évei alatt. Kisebb szerepeket is kapott televíziós műsorokban és egy nagyobb szerepet is megszerzett a Love in Cold Climate című minisorozatban. A nagy áttörés azonban csak diplomájának megszerzése után következett be, ugyanis ekkor szerepet kapott a legújabb készülő James Bond filmben, ő volt az első Bond-lány aki Oxfordon végzett.
-2005-ben újabb sikerfilm következett a Büszkeség és balítélet melyben ő alakította Elizabeth Bennet nővérét Jane Bennettet. Ezután szerepet kapott a Töris című filmben melyben Antony Hopkins oldalán játszhatott. Nemsokára pedig filmbeli partnere Rowan Artkinson (Johhny English újratöltve) és Tom Cruise (Jack Reacher) volt.
-Holtodiglan, ez a film, a kritikusok szerint Pike eddigi egyik legnagyobb alakítása. A film rendezője olyan színésznőt szeretett volna főszerepére akit eddig még nem ismertek olyan széles körben, így Rosamund Pike tökéletes választásnak tűnt, ugyanis a nagyközönség még nem látta egyetlen nagyobb főszerepben sem. A film hatalmas siker lett és mind a filmet, mind Pike alakítását nagy elismeréssel fogadta a közönség. Ezért a szerepért Oscar és Golden Globe díjra is jelölték.
-A Golden Globe díjat végül a Fontos vagy nekem című film hozta el neki.
-2009 óta van együtt Robie Uniacke matematikussal, akitől két fia született, mindketten folyékonyan beszélnek mandarinul és Prágában élnek.
Képek:
Idézetek:
"A szórakoztatóiparban dolgozom, és szeretek szórakozni."
"Azt hiszem, amikor egyedüli gyerek vagy, a szülők jobban óvnak és félnek, mert csak egy van közületek. Sok olyan dolgot nem csinálhattam, amit, ha mondjuk a harmadik lettem volna, megtettem volna."
"Ha azt mondaná a 13 éves önmagamnak, hogy egy nap arról fogok beszélni, hogy Tom Cruise és köztem jó a kémia, azt hinné, hogy teljesen őrült vagy."
"Szeretném, ha az emberek megértenék, ki vagyok, de szeretném megőrizni a magánéletemet is."
YOU ARE READING
Hírességek és idézeteik
RandomEbben a könyvben amint a címből is kiderül hírességekről fogok pár tényt írni és mellé idézeteket is. Köszönöm ha elolvasod és remélem tetszeni fog.