Név: Thomas Jeffrey Hanks
Született: 1956. július. 9 (67 éves) Concord, Kalifornia, Egyesült államok
Foglakozás: Színész, producer, író, rendező
Házastárs: Samantha Lewes (1978-1987), Rita Wilson (1988-)
Gyermekei: Truman Theodore Hanks, Colin Hanks, Chet Hanks, Elizabeth Ann Hanks
Filmjei amiket érdemes megnézni:
-Forrest Gump (filmdráma, romatikus)
-Számkivetett (kaland, filmdráma)
-Ryan közlegény megmentése (háborús, filmdráma)
-Segítség felnőttem (vígjáték, romantikus)
-Halálsoron (krimi, filmdráma)
-A Da Vinci kód (thriller)
-Terminál (filmdráma)
-Kapj el ha tudsz (krimi, filmdráma)
-A szerelem hullámhosszán (romantikus, vígjáték)
-A szerelem hálójában (romantikus, vígjáték)
-Sully – Csoda a Hudson folyón (filmdráma)
-Phillips kapitány (akció)
-Pénznyelő (vígjáték)
-A pentagon titkai (filmdráma, krimi)
Érdekességek:
-Híres elnök leszármazottja. Tom Hanks Abraham Lincoln, azaz az Amerikai Egyesült Államok 16. elnökének távoli rokona. Közös ősük John Hanks (1681-1740), aki Lincoln dédnagyapja volt, így a színész az elnök hatodik generációs leszármazottja.
-A színészi lét nem gyerekkorától jött Hanks életébe, az egyetemen ismerkedett meg vele. Mielőtt színészkedni kezdett, az Oakland Hilton Hotelben volt mindenes fiú, amolyan lóti-futi, és olyan híres szállóvendégek táskáit cipelte, mint Cher, és Slappy White komikus.
-1980-ban, az első filmje forgatásakor a rendező végül úgy döntött, hogy nem öli meg a karakterét, mert Tom Hanks annyira szimpatikussá vált neki. A Gyilkos randevú névre hallgató film egy alacsony költségvetésű thriller volt, amiben Hanks az egyik „áldozat" barátját alakította.
-Amikor 1995-ben Jim Lovell űrhajóst játszotta az Apollo 13 című filmben, egy aszteroidát is elneveztek róla, ami 12818 Tomhanks névre hallgat.
-A színész az írógépek (különösen a régi, mechanikus írógépek) nagy rajongója. Több mint 250 darabos gyűjteménye van a világ minden tájáról. Első könyve az Uncommon Type (2017-ben jelent meg angolul és 17 novellát tartalmaz) borítójára is egy írógép került. Tom Hanks 2014-ben piacra dobott egy alkalmazást is, ami a Hanx Writer néven érhető el, és az antik írógépek hangját és hangulatát szimulálja a számítógépeken, vagy a mobiltelefonokon.
-Utólag kapott fűzetést a Forrest Gump című filmért. Ahelyett, hogy előre kifizették volna, Tom Hanks beleegyezett abba, hogy százalékpontokat vegyen a filmből, ami aszerint fizet, hogy hogyan teljesít a film a mozipénztáraknál. A Forrest Gump 1994-ben jött ki és elképesztően sikeres lett. Ez hozta meg számára a második Oscar-díját (az első a Philapelphia című filmért kapta). A filmmel végül 40 millió dollárt keresett a százalékpontjainak köszönhetően.
-Tom Hanks szeret együtt dolgozni Steven Spielberg rendezővel, hiszen az elmúlt évek során már 5 filmjében is szerepelt. A Ryan közlegény megmentése című háborús filmben, a Kapj el ha tudsz-ban, A terminálban, a Kémek hídjában, és A Pentagon titkai című alkotásban is emlékezetes játékot nyújtott. Nincs ez másként Meg Ryan-nel sem. Vele is 3 közös filmet jegyez: Joe és a vulkán, A szerelem hálójában és A szerelem hullámhosszán.
YOU ARE READING
Hírességek és idézeteik
RandomEbben a könyvben amint a címből is kiderül hírességekről fogok pár tényt írni és mellé idézeteket is. Köszönöm ha elolvasod és remélem tetszeni fog.