Cate Blanchett

50 4 0
                                    

Név: Catherine Elise Blanchett

Született: 1969. május. 14 (54 éves) Ivonhue, Ausztrália

Foglalkozás: Színésznő

Házastárs: Andrew Upton (1997-)

Gyermekek: Dashiell John Upton, Roman Robert Upton, Ignatius Martin Upton, Edith Vivian Upton

Filmjei amiket érdemes megnézni:

-Benjamin Button különös élete (filmdráma, romantikus)

-Tár (életrajzi dráma)

-Carol (romantikus, filmdráma)

-Ocean's 8 - Az évszázad árverése (krimi, vígjáték)

-Gyűrűk ura trilógia (fantasy, kaland)

-Hamupipőke (romantikus)

-Blue Jasmine (filmdráma) 

-Elizabeth (történelmi, filmdráma)

-Ne nézz fel! (vígjáték, katasztrófa film)

-Aviátor (filmráma)

-Bábel (filmdráma, független film)

-A tehetséges Mr. Ripley (thriller, filmdráma)

-Banditák (akció, vígjáték)

-Kávé és cigaretta (filmráma, vígjáték)

-Az eszményi férj (romantikus, vígjáték)

Érdekességek:

-Első filmes szerepét meglehetősen különös körülmények között kapta. 18 évesen Blanchett Egyiptomban nyaralt és egy meglehetősen olcsó hotelben szálltak meg. Az egyik vendég felajánlotta neki, hogyha akar szerezni egy kis plusz pénzt, akkor álljon be statisztának egy éppen forgó filmbe. Ez volt a Kaboira című film 1990-ben, amelynek 3 jelenetében is feltűnt, az egyikben a film betétdalára táncolt.

-Blanchett bátyja, Bob gyermekkori agyi bénulásban szenvedett, noha annak enyhébb fajtájából. Cate mindig kiállt mellette, amikor más gyerekek gúnyolták, bántalmazták. Amikor Blanchett második gyermekének, Romannek életet adott, második nevét a bátyja (valamint apja és nagyapja) után Bobnak nevezte el. Amikor pedig 2013-ban átvette az Oscart a Blue Jasmine-ért, testvérének is köszönetet mondott.

-Blanchett elmondása szerint a legfőbb oka, hogy elvállalta Galadriel úrnő szerepét A Gyűrűk Ura-trilógiában, hogy mindig is akart egy olyan filmben szerepelni, amelyben egy hegyes fülű szereplőt játszhat. A trilógia befejezése után a füleket megtartotta és bronzba öntötte, ami azóta is otthonában díszeleg.

-Blanchett hazájának, Ausztráliának az egyetlen kétszeres Oscar-díjas színésznője. Emellett a színésznők között ő tartja az egyazon szerepért legtöbb díj elnyerésének a rekordját is. A Blue Jasmine-ért az Oscar-díjjal bezárólag 42 jelölést váltott be a különböző díjátadókon. A második helyezett  Emellett Blanchett mindkét Oscarját (Aviátor, Blue Jasmine) New York két krónikásának, Martin Scorsese-nek és Woody Allennek köszönheti.

-Ha pedig már az Oscar szóba került: ő az első a filmtörténelemben, aki egy Oscar-díjas színésznő eljátszásáért díjat kapott. Ez volt Katherine Hepburn szerepe az Aviátorban. Emellett egyazon szerepéért két különböző évtizedben is jelölték az Oscarra. Ez volt II. Erzsébet az Elizabethben és az Elizabeth: Az aranykorban. Mindemellett azon kevés, de illusztris színésznők sorát gyarapítja, aki fő és mellékszereplői kategóriában is díjazva lett. Rajta kívül még 5-en voltak erre képesek: Maggie Smith, Meryl Streep, Jessica Lange, Helen Hayes és Ingrid Bergman.

Hírességek és idézeteikDonde viven las historias. Descúbrelo ahora