🪼ژانر داستانی🪼

35 6 5
                                    

╭─────✨️─────╮
توی این چپتر بهتون ژانر ها رو معرفی میکنم ولی بدونید خیلی زیادن پس ممکنه توی چنتا چپتر بزارمشون!

دقت کنید که قبل از خوندن هر داستان یا فف حتمااااا بازم تکرار میکنم حتمااا باید ژانرشونو بخونید و به ژانرهای بزرگسال دقت کنید همینطوری سرتونو نندازید همه چیز بخونید حتما به رده سنی هم دقت بفرمایید، به میزان سنتون یکمم کم تر بخونید:)

ژانر های کلی در رمان و داستان:

●عاشقانه

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که حداقل در برهه‌ای از زندگی‌اش به خواندن رمان های عاشقانه علاقمند نبوده باشد. این ژانر که هم نمونه‌های ایرانی خوبی دارد و هم نمونه‌های خارجی پر سر و صدا و معروف، شامل کتاب‌های زیادی می‌شود که ماجرا یا ماجراهای عاشقانه شخصیت‌های اصلی را بیان می‌کند. در حال حاضر می‌توان نسخه الکترونیک کتاب‌های معروفی مثل جین ایر یا غرور و تعصب را دانلود کرد یا از نوشته‌های عاشقانه نویسندگان جدیدتر مثل جوجو مویز با کتاب زیبای «من پیش از تو» لذت برد. این ژانر می‌تواند به راحتی شما را از دنیای روزمرگی دور کرده و دلتان را به معجزه عشق امیدوار کند.

●اکشن-ماجراجویی

اگر به دنبال کتاب‌های هیجان انگیزی می‌گردید که موقع خواندنشان با هیجان به جلو خم شوید و ضربان قلبتان بالا برود، ژانر اکشن-ماجراجویی ژانر مناسب شماست. در این ژانر معمولا یک شخصیت قهرمان گونه قرار دارد که شما به سرعت با او ارتباط برقرار می‌کنید و طرفدارش خواهید شد. این شخصیت در هر نقطه داستان با موقعیت‌هایی خطرناک رو به رو می‌شود که باید بتواند از پس آن‌ها برآید. گاهی اوقات چندین کاراکتر داستانی به صورت هم زمان و تقریبا هم اندازه در موقعیت قهرمانی قرار دارند؛ به همین دلیل خیال خواننده برای همه آن‌ها ناراحت خواهد بود و نگران تا صفحه بعد کتاب چه سرنوشتی را در انتظارشان گذاشته باشد.

کتاب‌های این ژانر: سه تفنگدار از الکساندر دوما، آوای وحش از جک لندن

●کلاسیک

کتاب‌های کلاسیک کتاب‌هایی هستند که چه در زمان انتشار اولیه‌شان سر و صدای زیادی به پا کرده باشند یا نه؛ که معمولا کرده‌اند، بر آثار و جوامع بعد از خودشان تاثیرهای بزرگی گذاشته‌‎اند و این تاثیرات هم‌چنان ادامه‌دار هستند. گاهی قدمت بعضی از این کتاب‌ها به بیش از یک قرن می‌رسد، مثل بلندی‌های بادگیر و گاهی تنها چند دهه عمر دارند. این کتاب‌ها در هر فرهنگی متفاوت هستند؛ اما معمولا کلاسیک‌های ادبیات انگلیسی نسبت به بقیه فرهنگ‌ها بیشتر شناخته شده‌اند. در ادبیات فارسی هم بسیاری از کتاب‌هایی که در دوران مدرسه به آن‌ها اشاره شده بود، جزو ادبیات کلاسیک به حساب می‌آید. بعضی از کتاب‌های کلاسیک معروف شامل زنان کوچک نوشته لوییزا می الکات، کشتن مرغ مقلد از هارپر لی و دلبند اثر تونی موریسون می‌شود.

ຟritiຖງ ຟith ๓ē✎Dove le storie prendono vita. Scoprilo ora