╭─────✨️─────╮
توی این چپتر درباره علائم نگارشی در یک داستان یا فف صحبت میکنیم.
چپتر رو تا آخر بخونید:)اول از همه برای بهتر نوشتن باید یاد بگیریم کی و کجا علائم نگارشی رو استفاده کنیم.
دقت کنید علائم نگارشی حتما باید توی نوشته استفاده بشه چون بودنشون باعث میشه نوشته قوی تر و خوندن خواننده راحت تر بشه~علائم نگارشی قرمز:
(.) نقطه وقتی جمله به آخر میرسه باید ازش برای پایان دادن به بند نوشته استفاده کنیم.
(،) کاما وقتی که نوشته ما مکث میکنه و موضوع نوشته عوض میشه برای تشخیص جملات از هم و بهتر خواندن باید استفاده کنیم.
(!) علامت تعجب اسمش روشه وقتی که جمله تعجبی باشه باید ازش استفاده کنیم.
(؟) علامت سوال هم باز از اسمش معلومه وقتی که جمله سوالیه باید ازش استفاده کنیم.این علائم های نگارشی مهم در نوشته هستن و حتماااا باید ازشون استفاده کنید در نوشتن برای همین اسمشونو گذاشتم علائم نگارشی قرمز!
حالا بریم سراغ علائم نگارشی زرد..
علائم نگارشی زرد:
(؛) نقطه کاما وقتی استفاده میشه که بخواید جمله قبلی رو توضیح بدید.
(:) دو نقطه وقتی استفاده میشه که یک نفر در جمله شروع به حرف زدن میکنه یا نویسنده نیاز دیده یک مطلب رو توضیح بده که جلوش این علامت رو میزاریم، بعد ادامه میدیم.
() پرانتز وقتی باید استفاده کنیم که یک نفر میخواد صحبت کنه یا بازم نویسنده بخواد مورد خاصی رو توضیح بده میتونه ازش استفاده کنه.این علائم علائم های زرد هستن یعنی یا میتونید ازشون توی نوشتن استفاده کنید یا اگه دوست ندارید میتونید نکنید ولی به نوبه خودشون مهم هستن و بهتره استفاده بشه.
علائم نگارشی سبز:
[:) ؛) ^^ ♡ :/ * =) :") :( :> :< D:] علائم سبز علائم هایی هستن که یک نفر میتونه استفاده کنه یکی نه کاملا سلیغه ای هست و خیلیا بنظرشون این شکلک ها برای نوشتن بدن و بعضیا میگن نه خوبه میتونیم باهاش احساساتمونو نشون بدیم، (خودم استفاده میکنم ولی برای عالی شدن نوشته و یک وقت چاپ کتابتون نباید استفاده کنید) پس استفاده ازش اصلا اجباری نیست یکی استفاده میکنی یکی نه.اینم از یاد گیری علائم نگارشی امیدوارم به دردتون بخوره عزیزای من^^♡
╭─════•❖•════─╮
اگه از این چپتر خوشت اومد ووت بده، شما چه فف رو میشناسید که از علائم نگارشی استفاده نمیکنه و توی خوندنش واقعا اذیت میشید؟
توی کامنت بنویسید:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ຟritiຖງ ຟith ๓ē✎
Kurgu Olmayan💛برای نوشتن تنها ایده کافی نیست! توی این بوک میخوام بهت کمک کنم بهتر بنویسی و بتونی بهترینتو به کار ببری تا تمام حستو با قلم در میون بزاری، مهم نیست چی قراره بنویسی مهم اینه که از قلبت بنویسی༄ توی این بوک قراره با من تکنیک های بهتر نوشتن رو یاد بگی...