Benim adım enis 19 yaşındayım ve akciğer kanseriyim nedeni ise sigara içmemdi. Hastaneye giderken bir gün yolda mezarlık gördüm meraklanıp ziyaret ettim oradaki bir adam gözüme çarpmıştı yaşlı ve çelimsiz idi fakat Allah'a öyle bir yalvarıyordu ki çok acıdım ve yanına gidip "Amca neden bu kadar yalvarıyorsun" dedim adam dedi ki "evlat derdimi sorarsan benim eşim yatar burada 42 yıl önce çok severek evlendim o kadar severdim ki onun yanından ayrılıp işe bile gidemiyordum fakat 1 yıl sonra akciğer kanserinden öldü bense her ay bu yaşıma kadar ziyaret eder mezarının üzerinde siması belirir gibi onunla konuşurum elbet bir gün ona kavuşacağım evlat" dedi ben çok korkmuştum sigara bir aşkı nasıl bitirmişti ve adamın bana dediği "onunla konuşurum" kelimesi nasıl olabilirdi ölüler nasıl konuşur. Cevap aramaya başladım bu aklımı yiyen teoriyi her hastaneye gidişimde düşünürdüm şimdi ise her an her saniye düşünüyorum eğer bende şu kanser illetinden kurtulamazsam ve ölürsem dünya ile bağlantı ben kurabilir miyim? diye düşünüyorum bununla ilgili bazı çalışmalar yapmam gerektiğini biliyorum artık her eve gidişimde kanserin çaresini değil ölümün çaresini arıyorum.Bir de şu var acaba ben de o adam gibi büyük bir aşkı bulabilecek miydim? bu düşüncelerle bu günü bitirdim sabah uyandığımda tekrar hastaneye gidecektim ve sabah olmuştu hastaneye doğru yol aldım yine doktor sıradan şeyleri sıralamaya başladı kendine dikkat et tuzlu yeme içme ne bileyim saçma sapan şeyler bende onaylar ünlemi ile kafamı sallıyordum akciğerinde bir iyileşme olmuş sanki dedi doktor ben de sevinmiştim ama bir şey olmayacağını biliyorum çünkü bu kanser, ve doktor ultrason cihazı ile benim akciğerlere baktı ve durumun iyiye gidiyor dedi. hastaneden çıktım ve eve gittim yatağıma uzanıp düşünmeye başladım acaba ben öldükten sonra tekrar geri dönebilirmiydim dünyaya. en başta bu mallık dedim ama içimden gelen bir ses "yap bunu" diyordu. evet karar vermiştim. Odamı bir araştırma laboratuvarı yapacaktım ama parasal sıkıntılarım vardı bunları düşündükten sonra bir sigara yaktım geceleri tadı ayrı oluyor. bu ne saçma şey ama öleceğimi bile bile yapıyorum. eğer çocukluğumda olsaydım başlamazdım hayatta. Vakit iyice ilerledi ve lambayı kapattım yarın büyük gün olacaktı ama aklıma takılan bir şey vardı : Nasıl para kazanacaktım ?