Ik voel geen hartslag! Ik wil de ambulance bellen, maar bedenk me dat ik dan zijn leven nog meer in gevaar. Ik besluit mijn vriendinnen te bellen en vragen of ze meehelpen het lichaam van de man te verplaatsen naar een veilige, droge plek. Er komen donkere wolken aan de lucht. Ik zie ze aankomen en roep:' Hier ben ik! Snel!' Anna zegt tegen mij:' Het halfuur is al bijna om. De jongens zijn waarschijnlijk al bijna bij het restaurant.' Ik weet dat ze gelijk heeft.' Ik weet iets.' zeg ik.' een van ons blijft hier. Ikzelf kan het niet zijn aangezien het feest voor mij en Tom is. We zeggen dat een van os ziek is geworden.' Nee!' roept Anna.' Het mag geen geheim zijn. We moeten open zijn voor ze. Maar er blijft wel een iemand hier. Ik bel ze wel op.' Hoi Jack, we zijn nu op het strand en we hebben iemand gevonden. Je moet nu met de anderen komen. WE hebben iemand gevonden. Jullie moeten er nu aankomen. En zeg tegen Tom dat hij op Lilly moet wachten, dan komt ze er nu aan.' Ik geef Anna een knipoog en rent zo snel mogelijk naar Tom en de jongens toe. Als ik aankom, zie ik Tom staan. Hij kijkt geërgerd naar zijn horloge. Hij zegt boos tegen mij:'Het duurde zo vreselijk lang voordat je er bent.' Ik dacht dat hij een grapje maakte, maar dat deed hij niet. IK ken hem niet zo!'wat is er met je aan de hand??' vraag ik. Hij kijkt zo boos dat ik er bang van word. Hij haalt zijn arm naar achter en haalt keihard uit. Ik val op de grond en ik zie bijna niets meer. Ik voel aan mijn neus en als ik mijn hand voor mijn gezicht houd, zie ik dat er rood aan zit. Bloed. Dan gaan alle lichten uit.
Ik word wakker in een ziekenbed. Ik kan me nauwelijks nog iets herinneren. Ik zie mijn vriendinnen naast mijn bed staan. Ik hoor ze fluisteren(denk ik, want ik ben nog niet helemaal wakker)'Arme Lil, wat is er gebeurd,wat zou er gebeurd kunnen zijn. Ik heb gehoord dat er een dief was.' Toen zag ik hem staan. Tom. Hij kijkt me raar aan en ik kijk snel weg. Ik wil mijn vriendinnen vertellen wat er echt is gebeurd, maar dan denk ik ineens weer aan de mysterieuze schipbreukeling.'Waar is de schipbreukeling? Is alles goed met hem?''Hij ligt in de kamer hiernaast. Hij komt er wel bovenop.' Zegt Liz. De zuster komt binnen en zegt dat ik moet rusten. Ik zie mijn vriendinnen en Tom nog weglopen.
JE LEEST
shipwreck
FantasyIedereen loopt wel eens over het strand. Maar niet iedereen vindt een schipbreukeling. Dit overkwam Lilly. Ze vond een jonge man op het strand. De man kwam alleen niet van die wereld. In een race tegen de klok probeert ze de man te helpen naar huis...