We proberen ons los te wurmen, maar dat lukt niet. Er komt een vrouw voor ons te staan. Ze is lang, groene ogen met blond haar. Ik zie Jason verschrikt kijken. Uitdagend zegt hij:' Hoi mam, hoe gaat het?' Dan ziet ze hem pas. 'Jongen, wat doe jij hier? En waar is je zus? Ik heb jullie overal gezocht en ik kon jullie maar niet vinden. Is er iets gebeurt?' Hij kijkt haar aan.' Ik wil naar de Witte wereld, naar Bo. Die is daar. En ja, er is iets gebeurt. Bo is de lichtheerser. Ik ben de Schaduw van de wereld die jij wil vernietigen. Als jij die vernietigt, vernietig je mij en Bo. Je bloedeigen kinderen. Dat wil je niet toch mam?' Ik zie haar naar mij kijken. ' Dat wil ik inderdaad niet, maar die wereld moet weg. maar wat doen die dan hier?' hij zucht.' Dit is mijn vriendinnetje Lilly en haar vrienden Jack en Katie. Maar laat ons nu los.' Nu pas zie ik wie mij vasthoud. Pieter. Godver! Dit kan er ook nog bij. Ik haat mijn leven echt. Jason ziet het ook.' Laat ze maar gaan.' Zegt Michelle. Met tegenzin laat Pieter mij los. Ik ren recht in Jasons armen. Hij houdt me vast. Het voelt zo vertrouwt. 'We moeten ervoor zorgen dat we door die poort gaan.' fluister ik in zijn oor. Hij knikt en rent naar de poort toe. Hij wordt tegengehouden maar ik kan wel rennen. Ik ren door de poort. Ik kijk nog achterom of hij zich ook losmaakt. Dat doet hij. Ik slaak een zucht van opluchting. Ik spring door de poort. Jason 10 seconden na mij. Dan zie en voel ik niets meer.
Ik val met een klap op een witte vloer. Als ik opkijk, zie ik twee meisjes staan. Ze kijken me bezorgt en tegelijkertijd wantrouwend aan. 'w-w-waar is Jason?' Vraag ik. De meisjes kijken me doordringend aan toen ik Jason zei. 'Wat is er. Kennen jullie hem?' Ze knikken. Het meisje dat links staat zegt:' Jason is mijn broer. Ik had hem verbannen, maar hij is dus terug. Ik ben trouwens Bo en dit is fee. ik ben de burgemeester van witjesland en dit is mijn secretaresse.' Ik heb Bo dus gevonden.' Ik moet jullie iets vertellen.....
JE LEEST
shipwreck
FantasyIedereen loopt wel eens over het strand. Maar niet iedereen vindt een schipbreukeling. Dit overkwam Lilly. Ze vond een jonge man op het strand. De man kwam alleen niet van die wereld. In een race tegen de klok probeert ze de man te helpen naar huis...