Sonunda dersler bitince Baran'la dükkana gittik açılışı bugün yapacaktık babam çevreden insanları toplamıştı ve benim hazırlanmak için on beş dakikam vardı. Hemen üstümü değiştirdim ve ikramları tepsiye koydum beş tepsi vardı zaten o tepsileri de abilerime dağıttım ayrıca en rağbet gören kitapları türüne göre ayırıp bir broşür yaptırmıştım onları da Baran'ın eline verdim onu da o dağatacaktı . Babam kırmızı kurdale almıştı bunu Dedeme kestirecektim . Babam ve dedem içerde gelenlerle sohbet ederken bende etrafı kolaçan edip kim ne isterse ona göre yardımcı olacaktım yani baya yorucu bir gün olacaktı. Yarım saatin sonunda herkes hazırken kapıyı açtım ve ailecek dışarı çıktık. İlk önce gelenlere baktım baya da fazlaydı sonra babam kapının önüne kırmızı bir kurdale sardı dedemde "hayırlı olsun" diyerek kurdeleyi kesti. Mantığını biraz anlamadım ama yine de işte yapılmıştı. İlk önce biz içeri girdik sonra da insanlar "Soysal Kitap " dükkanını görmek için içeri girdi daha doğrusu akın etti . Evet dükkanıma soyadımı vermiştim çok da güzel olmuştu bence. İnsanlar bir sürü kitaba bakıyor ama ondan çok benim Baran'la süslemelerimin güzelliğine bakıp babama beni övüyorlardı. Abilerim herkese birşey ikram ederken Baran ve ben gerçekten kitap okumayı severleri gözümüze kestirmiş onlarla ilgileniyorduk. Ne kadar acıydı buraya sadece gerçekten kitap bakmak için gelen yirmi kişi vardı. Diğerleri ya babamın yalakaları olmak için ya da Soysal'lar dükkanı nasıl yapmış diye bakmaya gelmişti. Ben kitap almak isteyenlerle ilgilenirken arkadan bir ses geldi.
Araz: Pardon bu kitaba bir bakar mısınız?
Evet tahmin ettiğim gibi Araz gelmişti herkesin sesi birden kesilmişti bizi ve onları herkes tanıyordu şimdi ise ne yapacağımıza bakıyorlardı. Babam kafasıyla bana işaret verdi anlamıştım ona yardımcı ol diyordu . Hemen Araz'ın yanına gittim
Aksel: Buyrun beyefendi ben yardımcı olayım
Araz: Bu kitap nasıl önerir misiniz ?
Aksel: Bu kitabı okumamanız zaten size bir kötülük onun için öneririm
Araz: Konusu ne peki
Aksel: Şimdi ben kitap hakkında fazla bilgi vermeyeyim heyecanı kaçmasın arkasında yazıyor .
Araz: Sizden öğrenmek isterim ama
Belliydi uzatacaktı bu konuşmayı usanmadan kitabı anlattım sonra o dağ ayısı da peki bunu kasaya bırakın lütfen alacağım dedi . Ben de durur muyum burada aldığınız şeyleri kendiniz taşımalısınız kimse sizin hizmetliniz değil diye yapıştırdım lafı. Ama o durur mu
Araz: Peki başka kitaplar da alacağım yardımcı olur musunuz
Aksel: Baran'cım beyefendiye bir yardımcı olur musun acaba ?
Araz: Akşam aradığımda nasıl bir hale büründüğünü bilmesem bu haline inanacağım bak
Aksel: Siz şuan müşterimsiniz
Araz: Ben hep senin müşterin olmak istiyorum ama
Aksel: O zaman buraya gelirsiniz Allah Allah ya
Araz: Seve seve
Beni çıldırtmak istiyordu ama bugün olmazdı hayatta olmazdı. Ben diğer müşterilerle ilgilendim bu arada çoğu kişi gitmişti zaten . İkramlar da bitince abilerimin ikisini müşterilerin başına ikisini de kasaya koydum bir tanesi ise benimle gelip raflar bozulduysa onları düzeltecekti. Bu kişi tabi ki de Ferhat abimdi onu sinir etmeyi çok seviyordum . Tam onunla rafları düzeltirken abime bir kızın asıldığını gördüm abim ise rahatsız oluyordu ama rahatsız olmayacak gibi de değildi ki kız çok gıcıktı. Hemen abimin yanına gittim.
(Deniz abim)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mafyanın Kızı Olmak
JugendliteraturHayatı normal ve iyi giden bir kız bir gün bilerek hastanede karıştırıldığını ve ailesinin onu alacağını öğrenir ve hayatı tamamen değişir.