"Hvad skete der..?" Spørger jeg hæst. Thor klør sig i håret. "Du.. Øhh, faldt... Ja, du faldt ned af en stor bakke.." Han bider sig i læben. "Okay.. Men hvor er vi??" "Hjemme hos Anthon" "Men hvorfor ikke bare hos dig..?" "Shh..." Han holder sin finger på mine læber. "Ikke så mange spørgsmål, du skal hvile dig" Siger han stille. "M-en jeg har det fint. Og hvad er klokken?" Siger jeg. "Det var ikke et spørgsmål, du skal hvile dig nu. Jeg går ud i stuen. Kald hvis der er noget ikk?" Jeg nikker. Lige før han lukker døren siger han: "Klokken er 9.." Og så slukker han lyset og lukker døren. Jeg gider ikke at sove... Jeg vil hellere være sammen med Thor..! Wow.. Tænkte jeg lige det? Er jeg.. blevet forelsket i Thor!? Men det er da klart.. Okay, jeg kan slet ikke kende mig selv nu!
Jeg vågner først ved 10 tiden næste morgen. Der dufter af pandekager. Min hovedpine er forsvundet, og jeg har det faktisk fint. Jeg trækker tæppet af mig, og rejser mig op. Min ryg er lidt øm, men ellers er det okay. Jeg går hen mod døren, og åbner den. Mine øjne bliver blændet af lyset, så jeg blinker et par gange. Jeg går hen mod stuen, og ser Anthon og Thor spille playstation. De griner sammen, de ser ud til at have det hyggeligt. Jeg vil ikke forstyrre dem. Jeg går ind i køkkenet igen, hvor jeg møder en kvinde, som jeg vil betegne som Anthons mor. "Godmorgen, Marie" Hun blinker til mig. "Går det bedre?" Hun tager en slurk af sin kaffe. "Ja, jeg har det fint nu" Smiler jeg. "Og tak fordi jeg måtte være her" Siger jeg med et smil på læben. "Tak fordi du kom. Det er altid godt når Anthon får nye venner" Hun smiler til mig "Vil du have en pandekage?" "Ja tak" Hun rækker mig en pandekage. Pludselig siger en stemme bag mig: "De smager bedst med sirup" Jeg kan ikke lade være med at grine, og vender mig om.
Der står Thor, med det sødeste smil på læben. Jeg smiler til ham. "Godmorgen søde" Han blinker til mig. "Godmorgen" Siger jeg med et stort smil på læben. "Sovet godt?" Jeg nikker. "Som en sten"
Så kommer Anthon imod os. "Godmorgen sovetryne. Alt vel?" Griner han. "Ja tak, det går fint. Tak fordi jeg måtte sove her" "Selvfølgelig må Leifs dame da sove her!" Thor rødmer totalt, og jeg det samme.
"Hehe..." Anthon vender tilbage til sit spil, og så blev stemningen straks lidt akavet.
"Vil du med ud, og gå en tur..?" Spørger Thor stille. "Ja, jeg trænger også til frisk luft"Udenfor er luften frisk og kølig. Jeg nyder duften af blomster. Vi går lidt langs vejen, og kommer til et træ. Min ryg er stadig lidt øm, så jeg læner mig op af det. "Thor... Der er noget jeg bør fortælle dig.." Siger jeg efter lidt tid. "Der er også noget jeg bør fortælle dig" Siger Thor, og før jeg ved af det, kommer han hen imod mig. Han læner sig ind imod mig, og vores læber mødes i et blidt kys. En helt speciel varmer damper op i mig. En glæde, jeg aldrig har haft før. At være så glad for en dreng.. Jeg er nok jordens gladeste pige lige nu.. Han trækker sig væk fra mig, og holder om mig. Han smiler.
YOU ARE READING
Thor og jeg
FanfictionMarie møder tilfældigt to drenge på sin aftentur. Det viser sig at være drengende fra citybois! De tager hende med til en fest, hvor hendes liv ændrer sig.. Hvordan, må du selv finde ud af..;)