İnsanları gözümüzde ne kadar büyüttüğümü farkettim. Bu dünyadaki hiç kimsenin kendinden çok düşündüğü umursadığı biri olduğuna inanmıyorum. Şimdi diyebilirsiniz benim kendimden bile çok önem verdiğim birisi var diye. Ama böyle bir şey yok aslında. İnsanın kendi canı düşüncesinden başka kimsenin düşüncesi umrumuzda değil aslında. Bence en mantıklısı da bu. Çünkü kimse kendimizden daha değerli olamaz. Bazen oturup agladigimiz bir konunun bile gereksiz olduğunu öğreniyoruz. Bir düşünün geçmişte üzüldüğünüz bir konunun şuan hayatınıza bir etkisi var mı? Ha öyle konular olur ki hayatınız boyunca unutamayıp üzülürsünüz. Peki gerçekten hayatınız boyunca uzuleceginize değecek mi? Tabikide hayır. Peki birde şöyle düşünün. Geçmişte sizi mutlu eden çok güzel bir anı olmuş ve hatırladıkça daha da mutlu oldunuz. Ama o mutlu olduğunuz anıyı yaşadığınız kişiyle şuan kavgalisiniz ve ondan nefret ediyorsunuz. O mutlu olduğunuz anı unutmaya çalışır mısınız? Bazılarınız buna evet der bazılarınız hayır der ama en mantıklısı o an aklınıza geldiğinizde sizi mutlu ediyorsa neden unutmaya çalışasınız. Birazcık bencil olmakta fayda var aslında o anı hatirlamak mutlu ediyorsa gerisini umursamamanız lazım. Ya da bencillikten kastım umursamazlık birazcık. Umursamaz olmak çok güzel bir duygu aslında. Çünkü sonuç olarak hepimiz bir gün ölüp gidecez. Ve bizi zamanla herkes unutacak. O zaman neden gereksiz detayları kafamıza takalım ki.
Olduğumuz gibi gözükelim bence çünkü insanlara farklı yanımız olduğunu yansitmaya her çalıştığımızda daha da yorulacaz. Kimsenin fikirlerini dinlememek en güzel şey aslında düşeceksem bile sonunda onun sözünü dinlemediğim için pişman olmayacağız.
Mesela ben ilk senemde bölüm yazanlardanım. İki yıllık sağlık bölümü yazdım. En geç 4 yıl kpss ye hazirlansam 24 yaşında atanmış olucam. Bu düşünceme "ya keşke bir sene daha hazırlanıp hemşirelik felan yazsaydın dediler" ama şunu düşünmüyorlar. Hem 4 yıl okuyup sonra kpss ye hazirlanacaksin ve benim bolumumle kpss puanı aynı. İşte akıllı olan birisi böyle bir şey söylemez. Hadi diyelim dediği şey mantıklı olsun. Ben kararımı vermisim ve yapmaya başlamıştım. Sen neden bana böyle söylüyorsun? Çünkü tek amacı moral bozmak üzmeye çalışmak. Ve bunu yapan benim sevgilim. Benim sevgilim bana böyle yaptı. Kendisi hala yks calismasina rağmen bana böyle dedi. Aslında bu konuda o kadar çok anlatacağım var ki zor tutuyorum. Çünkü böyle aptal insanların üzerine konuşup kafa yormakta aptallık olur. Demem o ki bana yaptığım şeylere saygı duymayıp böyle dediler ama onları umursamadım ve sizde umursamayın. Onların amacı zaten sizin kafanızı karıştırmak onlara bu fırsatı asla vermeyin ve kendinizi küçük düşürmeyin. İleride belki dediği fikirde haklı çıkar bilemeyiz ama haklı bile ciksalar siz kendiniz düşün kendiniz ayağa kalkın. İnsanları asla kafanıza takmayın.
Mesela ağlamayın. Tabi hemen olacak şey değil. Önceden çok ağlayan birisiydim tabiki insanların yanında nadir ağlardım. Yavaş yavaş bırakmaya başlıyorum. Dediğim şey insanların yanında aglamayayım ama tek kaldığımda aglayayım öyle bir şey yok. Tek başınıza nasilsaniz dışarıda da aynı olun. Hiç kimse için hareket tavırlarınızı değiştirmek zorunda değilsiniz.
Okuyan herkes için teşekkür ederim🤍
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Boş Düşünceler
Short StoryGünlerin anlamsızlığı Bir mutluluk kaynağım yok. Kimsenin beni sevdiğine dair bir inancım yok. Çok yoruldum artık herşeyden bıktım artık. Mutlu olduğum zamanlar çok azdı onları özlüyorum, ama asla olmayacak şeyleri özlüyorum. Yanımda olan kimse yok...