hoofdstuk 11

41 5 0
                                    

de mentor staat voor de deur. hij steekt zijn hand uit:'van harte gefeliciteerd Rosa, jij mag met mij meerijden.'Rosa kijkt achterom naar haar moeder, die zegt:'ga maar mee...' Rosa doet haar jas aan en schoenen. dan stoppen ze voor het huis van hun mentor. hé daar staan al haar klasgenoten! als ze de deur open doet, beginnen ze te zingen met:lang zal ze leven..! dan zegt Sophie:'wij hebben gemerkt en gezien de afgelopen tijd, dat je een lastige tijd achter de rug hebt, daarom blijf je de rest van de dag hier, en het word en echt verrassingsfeest! dan begint iedereen te juigen!! Rosa denkt: dit word een echt super groot verjaardagsfeest!! ze heeft er zoveel zin in! we gaan naar de achtertuin mensen. ze hoort de stem van hun mentor. ze lopen naar de achtertuin, daar staat een hele grote partytent, daarstaan allemaal tafels met stoelen eromheen er staat ook een versierde stoel, die is voor Rosa.. iedereeen gaat op een stoel zitten, Rosa op de versierde stoel! de mentor zegt:'we gaan eerst de cadeautjes doen,we beginnen bij Sophie en dan gaan we het rijtje af.'instussen is ook haar moeder binnen komen lopen, die is later gekomen met de fiets.. als de cadeautjes zijn uitgepakt gaan ze een film kijken, ze gaan naar binnen daar heeft de vrouw van hun mentor een bank en stoelen klaar gezet, daar gaan ze op zitten dan gaan ze de film:spijt! kijken. als ze die hebben gekeken dan gaan ze lunchen, de mentor z'n vrouw heeft allemaal lekkere hapjes klaargemaakt! als ze die ophebben helpen een paar jongens met het klaarzetten van de oudhollandse spelletjes. Rosa geniet helemaal van deze dag!! eerst gaan ze zaklopen, Rosa moet eerst tegen Sophie, daar wint ze van, de tweede ronde moet ze tegen Luuk, die verliest ze.... dan gaan ze met eieren op een lepel lopen, alle potjes hiervan wint Rosa!! met sjoelen staat Rosa 5e. dan gaat ze springtouwen, daar doen ze van alles mee, zelfs met z'n 5e in het springtouw springen lukt!! in knikkeren is ze niet zo goed, daarmee verliest ze ook verschillende potjes.. inmiddels is het 6 uur, de mentor maakt de barbecue klaar, en dan kunnen ze gaan barbecue. het is tijd om weg te gaan, wil eerst iedereen heel erg bedanken ze zegt:'ik wil jullie super erg bedenken, zo'n topfeest had ik nooit verwacht, het was echt super gaaf!! dankjulliewel! dan springt ze achterop de fiets van dr moeder, onderweg vraagt dr moeder hoe ze het vandaag vond. ze zegt:'ik vond het echt super, ik vond het echt heel raar dat de mentor vanochtend op de stoep stond....





tranen van verdriet...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu