hoofdstuk 23

31 4 2
                                    

Iris doet langzaam haar ogen open, oh ja ze weet het weer, ze is in het ziekenhuis, ze is net geopereerd. ze heeft heel veel pijn..  de dokter komt binnen, hij zegt dat de operatie goed is gegaan, maar ze kan nog wel veel pijn hebben. dat klopt ook..

vandaag komt Lars, ze heeft hem alleen nog maar gesproken via de app, nadat ze geopereerd is.. hij zou vandaag komen! het is inmiddels bezoekuur. haar kamerdeur gaat zachtjes open, en dan ziet ze Lars binnenkomen! hij komt naar haar bed toe lopen en geeft haar een kus.. Iris denkt, altijd als Lars er is dan gaat de tijd snel. dus nu ook, het bezoekuur is afgelopen, hij gaat weer naar huis.. dat is eigenlijk ook best raar, eerst lag Lars in het ziekenhuis en nu ik, denkt Iris. het is heel stil als er niemand is en je hebt helemaal niks te doen, het volgende bezoekuur komen haar ouders gelukkig, en ze nemen Rosa mee.. Rosa is thuis, ze denkt, ik vind het wel spannend om vanavond naar Iris te gaan.. ze gaat nog even snel naar de winkels, ze heeft van haar moeder geld mee gekregen om een grote, leuke bos bloemen te kopen voor Iris! als ze bij de winkels is, komt ze Sophie tegen, die vraagt waarom zei hier is, Rosa zegt:'de vriendin van me broer is gister aangereden door een vrachtwagen, en ze is geopereerd en haar been is eraf gehaald, vanavond ga ik naar haar toe, dus wil ik een grote leuke bos bloemen voor haar kopen!' 'leuk idee' zegt Sophie. 'maar ik ga snel verder, zie je wel weer op school' zegt Rosa. Sophie knikt, en loopt de Hema in.. als ze naar buiten komt lopen uit de bloemenwinkel heeft ze een hele grote bos bloemen, met allemaal vrolijke kleuren! Rosa denkt, ik denk dat Iris daar wel blij van word!  als ze die avond naar het kamertje lopen waar Iris ligt, voelt ze toch wel dat ze zenuwachtig is.. als ze het kamertje in komt, loopt ze naar Iris en geeft haar de bos bloemen. Iris vind ze super mooi. ze drukt op een knopje bij haar bed, en even later komt zuster Rianne binnen, iris vraagt aan haar of ze een vaas heeft waar ze de bloemen in kan doen, even later komt zuster Rianne weer terug met een vaas, daar zet ze de bloemen in..! als het bezoekuur is afgelopen gaat Rosa weer met de ouders van Iris mee naar huis. Iris vind het heel raar allemaal met één been, als ze zometeen gaat slapen mag ze alleen maar op haar rug liggen.. als even later zuster Rianne om de hoek komt kijken, van het kamertje van Iris, ligt ze al te slapen...  

tranen van verdriet...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu