hoofdstuk 16

45 1 0
                                    

de mentor stuurt dit mailtje:


beste leerlingen,

Rosa was vanmiddag bij mij op mentorgesprek daar vertelde zij dit: in de pauze mist ze Louise heel erg, zij mist haar de hele tijd al met alles, maar in de pauze het aller ergste, ze zit elke pauze alleen op het muurtje buiten, elke pauze alleen.... in het begin waren jullie nog zo om dan bij haar te gaan zitten en met haar iets te doen, maar nu?... ze heeft ook in de klas het idee dat ze alleen is, ze zit elke keer alleen aan een tafeltje, en als ze ergens wil gaan zitten dan zeggen jullie, wil je ergens anders gaat zitten want hier gaat .... zitten.. na het overlijden van Louise, de moeilijke tijd voor Rosa heb ik het idee, dat jullie niet meer aan haar denken, zij mist Louise nu nog steeds super erg, dat zal ook niet zomaar over gaan.. ik wil jullie eigenlijk vragen of jullie nu ook een beetje meer met haar willen doen, willen jullie zorgen dat er in de pauze elke keer, wel iemand bij haar is, en als ze vraagt of ze naast een van jullie mag zitten, laat het dan ook gewoon toe...

suc6, jullie mentor


het is weer zaterdag:

Lars zei dat Iris zo weer komt, Rosa vind het aan de ene kant leuk en gezellig, maar aan de andere kant als ze toch de hele tijd alleen maar bij Lars zit dan... de deurbel gaat, Lars doet de deur open en Iris stapt binnen, ze geeft Lars een kus, Rosa staat in de deuropening, dan komen ze naar de kamer. Lars zegt tegen Iris:'Rosa vind het jammer dat wij de laatste tijd zoveel samen doen, want eerst deden jullie veel leuke dingen samen, maar nu ook niet meer..' nee, dat moest Lars juist niet tegen Iris zeggen, denkt Rosa. Iris zegt niks over wat Lars net tegen haar zei. Rosa heeft echt het idee, dat het Iris niet boeit..  dan staan ze op en zeggen tegen Rosa haar moeder dat ze even naar het park gaan, als Rosa uit het raam kijkt dan ziet ze hun hand in hand de straat uit lopen..   Lars zegt later tegen Rosa, als Iris naar huis is:'Iris vind dat je heel erg zeurt...' daar word Rosa zo boos over, ze loopt daarom de kamer uit en rent de trap op naar haar slaapkamer, en smijt de deur dicht. dan pakt ze haar mobiel en stuurt een boos appje naar Iris:  jij hebt liever mijn broer dan mij? nou suc6 hoor. en ik zeur niet....

dan klikt ze op verzenden, oeps denkt ze dit was wel een beetje heel boos..


tranen van verdriet...Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu