vanaf nu komt Iris elke zaterdag met haar ouders om te klussen. elke zaterdag is Lars ook niet meer thuis want hij is dan weer bij Iris. op een keer heeft hun moeder het ook wel door dat Lars elke zaterdag in het huis van de buren te vinden is. als ze vraagt aan Rosa waarom Lars daar elke keer is zegt Rosa:' hun vinden elkaar leuk, maar ik vind het helemaal niet leuk dat hun elkaar leuk vinden want eerst deed ik heel vaak iets met iris en nu nooit meer, ik zie haar zelfs amper, dat komt echt door lars...'
als ze die avond aan tafel zitten zegt lars, dat hij verkering heeft. Rosa kijkt omlaag. Lars heeft ook wel door dat er iets is. hij vraagt aan haar , waarom kijk je zo sip? Rosa zegt:'eerst deed ik heel veel met Iris en nu jij daar elke keer komt, nu doe ik nooit meer iets met haar, ik zie haar zelfs bijna nooit meer.....' Lars zegt:'je zal haar op zaterdag nu wel vaker zien, zij zal nu ook wel vaker bij ons thuis komen.' ja maar dan komt ze voor Lars, denkt Rosa.. de laatste tijd mist ze Louise heel erg, echt heel erg, in de pauzes lopen de andere uit haar klas met elkaar, en zij, zij zit elke pauze alleen... nu komt er nooit meer iemand naar haar toe, er lopen altijd heel veel kinderen langs, ze kijken wel naar haar, maar ze zeggen gewoon niks. Sophie staat de laatste tijd ook alleen maar met een groepje kinderen te smoezelen... ik wil gewoon dat Louise er nog was, denkt ze...... in de klas zitten de kinderen ook altijd standaard naast dezelfde persoon. Rosa zit altijd alleen,altijd..... de mentor heeft ook iets door dat er iets met Rosa is, hij zegt:'jullie hebben het 7e vrij dan wil ik een mentor gesprekje met Rosa. als Rosa het 7e komt dan zegt hij:'ik heb het idee dat er de laatste tijd iets met jou aan de hand is, je bent zo stil, en je zit altijd alleen in de klas.. Rosa zit voorover gebogen en begint te praten:'ik mis Louise heel erg, in de pauze staat iedereen altijd met groepjes bij elkaar en als ik er bij kom staan dan doen ze net alsof ik er niet ben, ze gaan gewoon verder met hun praatje, en ze staan gezellig bij elkaar en als ik er dan bij kom staan, dan duwen ze mij gewoon een soort van weg, ik wilde dat Louise er nog was...' Rosa zucht. dan gaat ze verder:'in de klas hebben ze altijd een soort standaard persoon naast wie ze zitten, als ik dan naast iemand gaat zitten dan zeggen ze: wil je ergens anders gaan zitten dan kan hier ..... gaan zitten.'
de mentor zegt:'ik ga naar de klas een mailtje doen, en dan vertel ik het hele verhaal.'
JE LEEST
tranen van verdriet...
Ficción GeneralDe beste vriendin van Rosa: Louise word heel erg gepest, maar dat verteld ze tegen NIEMAND, zelfs niet tegen Rosa. Omdat Louise zo erg gepest wordt pleegt ze... Verder lezen?Plaats hem snel in je bibliotheek en begin met lezen. Ik hoop dat jullie he...