als de buurvrouw weer weg is zegt ze tegen haar moeder:'als ik dat nieuwe buurmeisje een keer, buiten zie staan, ofzo dan ga ik even naar dr toe.'
haar moeder vind het een goed idee..
de volgende ochtend:
Rosa word 's ochtends om kwart voor 9 wakker en ze stapt uit bed en schuift haar gordijn open, hé de nieuwe buren zijn er, ik ga even snel aankleden en iets eten dan ga ik even kijken of het nieuwe buurmeisje er ook is, denkt ze. als ze naar buiten loopt staat het buurmeisje een beetje om haar heen te kijken, Rosa loopt op haar af en steekt haar hand uit en zegt: hey, ik ben Rosa en ik woon in het huis naast jou dus ik word je buurmeisje, mijn buurvrouw kwam gister al vertellen dat hier een meisje van dezelfde leeftijd als mij kwam wonen, dus dat vond ik wel super leuk!' dat meisje zegt:'haii ik ben Iris, en ik ben ook 13, echt leuk dat jij mijn buurmeisje word, heb ik eindelijk in mijn buurt een keer een meisje van mijn leeftijd!' Rosa vraagt aan Iris of ze mee gaat naar het huis van Rosa. 'dat is goed maar dan zeg ik het wel even tegen mijn moeder.' als Rosa met iris de kamer binnenstapt en ze op de bank gaan zitten, vraagt de moeder van rosa of ze iets willen drinken, dat willen ze wel. als de moeder van Rosa even later aan komt lopen met glazen drinken vraagt ze aan Iris waar ze vandaan komt ze zegt:'ik kom uit zeeland, dus we zijn vanmorgen om 6 uur al vertrokken want het is anderhalf uur rijden hier heen en we zouden hier een hele lange dag hier gaan klussen..' dan zegt de moeder van Rosa:'Rosa vond het echt heel leuk dat er een meisje van haar leeftijd komt wonen, als je hier weer komt op zaterdag dan bel je maar aan, en dan kan je bijvoorbeeld gaan winkelen met Rosa een keer!' Iris kijkt haar kant op en Rosa knikt en zegt:'ja leuk!!"
k hoop dat jullie dit hoofdstuk ook weer leuk vinden! ik ga zo weer snel verder aan me volgende hoofdstuk zodat jullie weer snel verder kunnen lezen... xxx
JE LEEST
tranen van verdriet...
General FictionDe beste vriendin van Rosa: Louise word heel erg gepest, maar dat verteld ze tegen NIEMAND, zelfs niet tegen Rosa. Omdat Louise zo erg gepest wordt pleegt ze... Verder lezen?Plaats hem snel in je bibliotheek en begin met lezen. Ik hoop dat jullie he...