*9:07am. Di sekolah.
-----
"Awak dah isi semua borang ni?""Ofc lah dah cikgu, saya excited ni cikgu, bila boleh start tangkap gambar?"
"Tunggu lah bulan depan, baru kamu dapat kamera"
"Cun, terima kasih cikgu"
-----
Betapa gembiranya seorang budak perempuan yang bernama Anis setelah diterima menjadi photographer sekolah.
"Uish Nis, tersenyum lebar nampak, amacam tadi? Kau dapat tak?" Tanya seorang teman semejanya sambil menyiapkan kerja sekolah.
"Mantapp dowh weih, aku dapat HAHAHAH YESS, by the way kita ada kerja sekolah ke? Subjek apa ni? Nak tengok nak tengok" Tanya Anis sambil terjingkit-jingkit ingin mellihat buku kerja teman nya.
"Kau takkan tak ingat cikgu Firah suruh buat kerja matematik muka surat 25 sampai 27? Sini lah buat sekali, aku tolong ajar"
"Mantap dowh Naira, tolong buatkan, heheheh"
"Daripada aku buatkan, baik kau tiru je terus, nah ambik, aku dah siap." Ini Naira, rakan sekelas Anis, Naira ni tegas orangnya, tapi disebalik tegas tu ada kecomelan dari senyuman dia tu AAAWWWEEE!!
-----
Di kantin"Geng geng! Aku dapat jadi photographer weih! Tepuk tangan tepuk tangan!" *(plak plak plak) bunyi tepukan dari tangan Anis diri sendiri.
"Tahniah lah Nis, raya nanti kau boleh tolong tangkapkan gambar untuk kitorang cie ciee" Puji si Flora.
"Ehh of course lah, takkan tak boleh pulak" senyum Anis sambil malu-malu setelah di puji
"Weih Anis, petang ni taknak datang rumah aku dah ke? Bosan lah sorang-sorang kat rumah, kalau ada kau baru lah best boleh ajak main game sama-sama"
"Boleh boleh, tapi kau kena ambik aku lah, aku tak pandai bawa motor lagi, trauma aku nak bawa lepas jatuh 2 kali, sudahlah hampir nak terlanggar van"
"Hahaha, iya lah Anis, petang pukul 3 aku ambik okay? Nak ajak Mirul sekali ke?"
"Eh tak payahlah Nawar, dia kan tengah demam, lagi pun dia baru je balik rumah daripada asrama semalam"
"Hahaha, iya lah Anis"
Perkenalkan Flora dan Nawar teman Anis dari kelas sebelah, Anis ni ada ramai kawan dari kelas lain, tetapi bila dengan murid di kelas sendiri mesti je rasa awkward. Siapa pulak Mirul ni?
YOU ARE READING
My Bakery Shop
Cerita PendekKisah hidup ringkas kanak² perempuan bernama Anis yang mempunyai masalah tumpukan perhatian terhadap pembelajaran tetapi sangat berkemahiran dalam memasak. Selain itu juga dia mahir dalam bermain gitar dan menjahit. ----- A simple life story of a gi...