11.

14 1 0
                                    

"Už skoro všechno umíte, ale ještě jste nepoznali naši vodní část".

Vezmeme ikrany a letíme směrem k pobřeží. Přistaneme na pláži, sesedneme z ikranů a vykročíme k moři. Vlny šplouchají o útesy, sluneční paprsky dopadají na blankytnou hladinu oceánu.

Bílá pěna dopadá s modrými vlnami na pobřeží. Vkročíme do vody, zaposloucháme se. Uslyšíme ikrany kteří odpočívají  na útesech skal. Jeden ikran zavřeští, zamává křídly a zase je složí a vzápětí složí hlavu na skálu.

Najednou uslyšíme kvičení. A vzápětí se k nám ve vodě řítí ilu - vodní tvor světa Pandory. Klan Metkayina který sídlí u moře na nich jezdí.

"Pro náš klan to není nezbytné, ale lépe porozumíte Pandorské přírodě když se naučíte jezdit i na Ilu".

Jeden z mořských tvorů připlave až ke mě a nakloní mírně doprava hlavu. Dotknu se ho a pohladím ho po jeho slizké kůži, pod mým dotekem se zachvěje.

Zamrká svýma krásnýma malýma očkama. Obkrouží mě a pohodí hlavou na svůj hřbet. Chce abych na něj nasednul.

Nasednu na něj, Neytiri stojí vedle něj a drží ho. Vytáhnu si svůj cop a zkusím navázat spojení. Ilu sebou krátce trhne a máchne ploutví. Poté se ale uklidní a vydá krátký líbezný zvuk kterým dává najevo že se mu to líbí.

Neytiri ho pustí, já ho jemně pobídnu a on se pustí do pohybu, plave nejdřív nad hladinou pomalými pohyby, potom se potopí. Lehnu si na něj a nechávám se unášet skrz moře.

Najednou tvor vyletí do vzduchu a opět spadneme do vody. Znovu vyskočí, vlny jsou divočejší. Naposledy vyskočíme a připlaveme zpátky ke břehu.

...
Všichni už plaveme s ilu vstříc moři, nejdále jsme doplavali 10 km. Užíváme si tu šplouchající vodu, jasné teplé, zářící slunce. Ilu přitom vydávájí své šťastné zvuky. Líbí se jim to.

S každým dnem víc a víc prozkoumáváme větší část moře. Objevujeme tajný svět pod vodou, vídáme korály, řasy a nejrůznější mořské tvory, nejen ilu. Nejrůznější rybky co mají 3 páry ploutví, barevné mořské ježky co ve tmě září.

Jednou jsme narazily na bájného tvora moří. Tulkuna. Jsem zrovna se svým ilu pod vodou když ke mě Tulkun zamíří. Všichni jsme ztuhli v pohybu.

Tulkun se blíží ke mě až se předemnou zastaví, když zavřeští tak se všichni se svými ilu schovají, jen já zůstanu se svým jako přikovaný. Slezu z ilu a plavu vedle něho.

Tulkun obkrouží kolem mě a můj ilu se odpluje schovat za ostatními. Když ke mě připlave a zastaví se dotknu se ho. Vydá líbezný zvuk a mrkne na mě. Chytnu se jeho ploutve a nechám se unášet proudem. Plavu s ním a užíváme si vzájemné společnosti.

"Spřátelil ses s Tulkunem, to se nestane každému. Kdysi Tulkuni žili jenom v mořích daleko odsud a plavali jenom k místům kde žili lidé klanu Metkayina. Během posledního roku ale začali plavat i sem k nám", řekne Neytiri.

"Vidíš jsi borec Carlisle", řekne se smíchem Edward a přátelsky do mě štouchne.

Jen se nad tím usměju.

Sedíme u ohně na pláži a necháme si nohy ovívat vlnami. V dáli si hrajou ilu. Dokonce zahlédneme jednoho Tulkuna. Mého Tulkuna.

 Mého Tulkuna

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.
Cullenovi a Na'Vi Kde žijí příběhy. Začni objevovat