Když pohlédnu na ostatní vidím teprve teď ty změny, Alice má rozcuchané krátké vlasy, Renesmee copánky okolo tváří, Bella copánky a Esme rozpuštěné vlasy, Emmet krátké vlasy, přičemž stejný styl jsem měl nejspíš i já a Jasper s Edwardem.
Přešel jsem k Esme a políbil ji
"Neboj, všechno bude dobrý".
Do místnosti přijde Neytiri a řekne
"Pojďte, je čas se učit".
Vyšli jsme ven a zamířili ke stromu kde jsme předtím byli, vyšplhali jsme nahoru po větvích, nahoře ve větvích jsme našli něco jako houpací sítě vyrobené z jakýchsi vláken.
"Za chvilku je stejně večerka, přes noc budete spát tady a ve dne se učit, uvidíme se zítra ráno brzo, co se týče stravy budete jíst to co ulovíme, v těle avatarů přesto že jste upíři nepotřebujete krev".
"Dobře, díky".
Beze slova odejde. Když máme chvilku pro sebe lehnu si do sítě a povídám si s Edwardem
"Myslíš že se odsud dostaneme"? Zeptá se mě Edward.
"Já nevím Edwarde, hlavně se teď musíme naučit jejich způsobům a nic nepokazit. Takže vás všechny prosím aby jste se snažili a poslouchali je".
Všichni přikývnou. Na'Vi se začnou scházet a ulehají ke spánku, Neytiri také přijde a lehne si do jedné ze sítí, mezitím co její druh Jake si lehne do druhé. My se také uložíme a necháváme se vtáhnout do říše snů.
Ráno zde začíná brzo, slunce ještě nevylezlo a už se všichni zvedají a jdou dělat svou práci. Přijde za námi Neytiri
"Pojďte den je sice dlouhý, ale musíte se toho naučit hodně".
Renesmee zavýskne
"Už se těším až budeme jako oni".
"Vy nikdy nebudete Na'Vi", štěkne Neytiri a odchází a my ji následujeme. Všimnu si že dneska má na hrudi obyčejné barevné peří a pochvu v níž se skrývá nůž má připevněnou přes prsa.
Následujeme ji do lesa kde nám ukazuje zvířata, po větvích skákají opice s 6 končetinami. Neytiri na jednu
ukáže"Tohle jsou prolemuři, jsou klidní a neagresivní. Měří 1,5 metru a můžou vážit až 6 kg".
"A co je tohle", zeptá se Edward a ukáže na podivného fialového živočicha který leze po stromě, má 6 končetin a na konci těla dvě malé tyčky vyčnívající z jeho ocasu.
"To je klíště vlčí, přisává se na krev velkých živočichů jako jsou kladivouni nebo pakoňouři".
"Pako-co"?
"Ukážu vám je, ale až bude vhodný čas. Dále se zde pohybují krabové kyrkysníci, austrapedi velcí, austrapedi normální".
"Rozdíl mezi austrapedy velkými a normálními je ten že austrapedi zůstávají divokými, zatímco na velkých jezdí tamní na'vijské kmeny v savanách. My na nich ale nejezdíme, od toho tu máme jiná zvířata".
"A jaká třeba", zeptá se Esme.
"To uvidíte", řekne odmítavě.
"Těchto zvířat se bát nemusíte, ale měli by jste si dávat pozor na hadovlka, tapiruse, slintha nebo vazače, vazače poznáte jako oranžové stvoření s dlouhým výběžkem, slinth většinu dne spí, jinak je menší verzí Thanatora ovšem s menšími rozdíly, nevypadá úplně stejně ale určitě ho poznáte".
"A ten Thana"?
"Thanator", dokončí Neytiri větu že Edwarda.
To co jste viděli byl pro vás nebešťany známý Thanator, pro nás je to Palulukan".
ČTEŠ
Cullenovi a Na'Vi
FantasyCullenovi žili poklidně ve městě Forks, alespoň do doby než Renesmee objevila tajemný portál. Cullenovi se objeví na měsíci Pandora. Na místě kde nikdy nebyli. Planeta kde číhá na každém rohu nějaké nebezpečí. Přežijí zde vůbec? A pokud ano co budou...