Ikran se uklidní a letí rovně, podívám se na jeho otvory u hrudníku, stoupnu si na jejich kraje a rukama se chytnu ikrana za laloky kterými navazuje spojení.
Najednou zaslechnu bojový výkřik a uvidím jak ke mě přilétá Neytiri i s Bellou a dalším ikranem. Všichni tři nakloníme své ikrany doleva, obletíme horu a pak zase nakloníme své ikrany doprava.
Nakláníme se na strany a zkoušíme rovnováhu a stabilitu. Další den už letíme s ikrany všichni, teda všichni kromě Renesmee. Ta zůstala v rodném stromě.
Letíme všichni v čele s Neytiri a ještě jedním lovcem. Zkoušíme skupinovou formaci. Vzlétneme nahoru a vzápětí prudce dolů. Nakonec uděláme ve vzduchu piruety. Zaletíme k obří skále a všichni se prudce vyřítíme dolů po směru skály.
V přibližné vzdálenosti od země, dáme pokyn ikranům a oni se vznesou do rovné linie. Já a Carlisle vyletíme kus nahoru, uděláme piruetu a vrátíme se k ostatním.
Carlisleův pohled:
Všichni už máme ochočené své ikrany a celkem už umíme i létat. Jednou sedíme na kraji hory a Neytiri nám ukazuje rukama směr a vysvětluje nám jak funguje vítr v kombinaci s ikraními křídly a že musíme naslouchat hlavně svému ikranovi.
Po pár dnech už se můžeme letem přirovnat k ostatním válečníkům.
Poznáváme malé tvory kteří když je vyplašíme odlétnou a jejich křídla září. Zjišťujeme kde jsou zde hlavní zdroje vody. Učíme se porozumět Pandorské přírodě. Lovíme zvířata. Pozorujeme je. Stopujeme.
Jezdíme na koních, létáme na ikranech. Běháme po větvích. Konečně vidím to co jsem tu jako upír neviděl. To spojení přírody, to spojení přírody, lesa, zvířat a zdejších lidí je neskutečné. Nedává to smysl a přitom dává.
Už chápu proč si to chrání. Je to všechno co znají.
Jednoho večera nám Neytiri povídá u ohně o legendách klanu Na'Vi a o legendách samotné Pandory.
"Thanator se údajně s nikým nemohl spojit protože je tak hrůzostrašný, s nikým až do dob druhé generace".
"Druhá generace", zeptá se Alice.
"Tak říkáme období kdy přišli lidé, byli dvě tyto generace, období velkého smutku a období druhé generace".
"Během období velkého smutku se Thanator s nikým nespojil, až do dob druhé generace".
"A kdo se s ním spojil"?
"Já, já jsem Neytiri Palulukan Makto, první jezdec na Thanatorovi. Tehdy se se mnou spojil ze stejného důvodu jaký jsem měla já. Chtěli jsme se pomstít lidem za to co na naší planetě prováděli. Bohužel během souboje Thanator padl, zabil ho jeden z lidí".
"Během tohoto období přišli z vaší planety lidé a chtěli těžit z naší půdy, která se nacházela pod naším rodným stromem. Bohužel náš vyhnali a starý původní rodný strom zničili".
"Museli jsme si najít nový a než jsme ho našli, usídlili jsme se u stromu duší. U Eywy. Tehdy se můj manžel Jake Sully spojil s Torukem Makto, on se jím stal. To se naposledy povedlo dědečkovi mého dědečka".
"Toruk Makto byl mocný, v období velkého smutku sjednotil všechny klany a zachránil náš rodný strom před přírodní katastrofou, před obřím zemětřesením".
"A podruhé nám pomohl ve válce s lidmi a my s jeho pomocí vyhráli. Samozřejmě nám pomohla Eywa".
"To je on", zeptá se Edward a ukáže na lebku která se nachází vedle nás.
"Ano, to je Toruk Makto".
ČTEŠ
Cullenovi a Na'Vi
FantasíaCullenovi žili poklidně ve městě Forks, alespoň do doby než Renesmee objevila tajemný portál. Cullenovi se objeví na měsíci Pandora. Na místě kde nikdy nebyli. Planeta kde číhá na každém rohu nějaké nebezpečí. Přežijí zde vůbec? A pokud ano co budou...