Letíme směrem ke stromu duší na další vrtulníky. Skupina vrtulníků míří ke stromu. Jake naletí na největší z vrtulníků, seskočí z Toruka, přeběhne a hodí granát do motoru vrtulníku. Skočí na Toruka a ten ho rychle odnese z dosahu stroje. Skupina letců naletí s ikrany na vrtulníky a strhnou je k zemi.
Poslední vrtulníky jsou už níž u země. Dokonce zahlédneme pár lidí blížících se po zemi. O to se už ale postarají jezdci na Pa'li kteří na ně míří zezadu.
Poslední tři vrtulníky. Poslední tři. Jeden zlikviduje Neytiri, druhý kvapně vyřídí Jasper. Namířím na třetí a pošlu ho k zemi.
Pak ale do mě něco narazí. Sakra, byl tam ještě jeden. Se svým ikranem sotva doletím na nízkou skálu, spadnu s ním do trávy. Ikran leží, postavím se a přiběhnu k němu. Nadechne, zavře oči a přestane se hýbat.
Ačkoliv nejsem Na'Vi tak mě bodne u srdce. Přiletí za mnou Edward a ostatní.
"Carlisle je tam ještě jeden velký stroj, nemůžeme dál bojovat, je to jistá smrt".
"Ne, musíme to zvládnout. Dlužíme jim to", řeknu a ukážu na mrtvého ikrana.
"Ale vždyť ani už nemáš ikrana", namítne Edward.
Najednou přiletí za námi Neytiri s Jakem, Neytiri seskočí ze svého ikrana a Jake z Toruka. Neytiri přejde k mému ikranovi a řekne
"Tolo byl Sezein bratr, nyní se konečně setkají", řekne a pohladí ikrana po tlamě.
Po dlouhém tichu promluví Jake
"Toruk vidí tvé odhodlání a tvé dobro, poletíš teď s ním", řekne a pohladí Toruka. Neytiri namítne
"Jaku".
"Toruk si ho vybral Neytiri, vidím mu to na očích".
Toruk nato zařve. Přistoupím k němu a dotknu se jeho krku. Toruk příjemně zavrní. Vysednu na něj a spojíme se spolu.
Toruk roztáhne svá křídla, zařve a vrhneme se ze skály dolů. Míříme směrem k poslednímu velkému stroji. Seskočím, vrhnu se dovnitř stroje, hodím tam granáty které mi Jake dal a rychle vylezu zpátky. Stroj ale vybouchne dřív než stihnu zareagovat, takže mě výbuch odhodí a Toruk mě chytne v letu.
Odnese mě vedle stromu duší a z malé výšky mě hodí na zem. Poté přistane vedle mě. Otočím se a vidím jak přilétají všichni Na'Vi včetně mojí rodiny na svých ikranech a jak se sbíhají ze všech stran lesa Pa'Li.
Esme přistane se svým ikranem a běží mě obejmout a já jí políbím. Neytiri přistane před všemi ikrany a sleze, za ní Jake, který ke mě přistoupí a řekne přede všemi
"Toruk ví proč si ho vybral, umí bojovat za správnou věc, tak jako já".
Toruk přijde k Jakeovi a vtiskne mu svou hlavu do ruk. Jake se zasměje
"Ale Toruk tady budu já".
Všichni oslavovali záchranu stromu hlasů, další den ráno jsme se vrátili za Renesmee do rodného stromu.
"Tatiiii", zavýskne Renesmee a utíká směrem k Edwardovi až mu skočí do náruče.
"Ahoj Renesmee", zasměje se Edward.
"Zachránili jste ho? Zachránili jste ten strom"?
Poprvé promluvím já
"Ano vnučko, zachránili", řeknu a usměju se.
"A kdy se vrátíme domů"?
Na tohle jsem jí neodpověděl. Protože já sám jsem odpověď nevěděl.
ČTEŠ
Cullenovi a Na'Vi
FantasyCullenovi žili poklidně ve městě Forks, alespoň do doby než Renesmee objevila tajemný portál. Cullenovi se objeví na měsíci Pandora. Na místě kde nikdy nebyli. Planeta kde číhá na každém rohu nějaké nebezpečí. Přežijí zde vůbec? A pokud ano co budou...