Pagi ini mereka semua sudah pun berada ditempat berkemahan yang berdekatan dengan air terjun. Hari sudah masuk hari ke 3 mereka berkemah disini bersama Keluarga Danny dan Tia.
"Pandang-pandang adik aku asal?. Aku cungkil biji mata kau baru tahu." Sergah Ikwan dari belakang tatkala melihat Danny sedang memandang adiknya.
"Heh. Tak ada masa aku. Tapi tak salahkan kalau nak pandang bakal isteri." Usik Danny selember dengan nada dinginnya.
Cik Ila yang dengar itu terus memandang kearah Danny. "Itu pun kalau si mawar tu nak." Katanya dengan senyuman yang bermakna.
Haih tak sabar nak dapat menantu ke Cik ila ui..
Ikwan yang mendengar itu terus memandang ibunya. "Heh. Ibu jangan layan mamat ni. Nampak je macam Ais batu tapi sewel." Kata Ikwan lalu menjeling Danny sesaat.
Danny hanya menghiraukan sahaja kata-kata Ikwan itu. Matanya hanya tertumpu pada susuk tubuh yang kecil itu sedang melukis dibawah pokok.
Ikwan yang melihat itu terus menarik tangan Danny menjauhi ibunya. Risau juga kalau ibunya mendengar berbualan mereka nanti.
"Kau pahal sentuh-sentuh aku. Haram tahu." Kata Danny sambil menarik tangannya. Terkejut juga tiba-tiba tangannya ditarik seseorang.
Ikwan yang mendengar Danny berkata begitu itu terus mengetuk kepalanya kuat. Geram. Entah dari manalah dia belajar. Sesat gamaknya.
" Bodoh!."Marah ikwan. Geram.
"Sakit lah bodoh!." Marah Danny pula.
"Bodoh. Bodoh. Tak ada benda lain ke nak cakap!. Ingat baik lah tu cakap benda macam tu!." Kata aku yang baru tiba disitu. Dari jauhi lagi aku sudah mendengar mereka mencarut. Sudah lah ada budak-budak dekat sini nanti mereka juga akan ikut sekali.
"Diam argh kau!." Merentak Ikwan dan Danny berkata. Mereka memandang sesama sendiri lalu menjeling.
"Okey." Kata aku sepatah dan berjalan beberapa langkah kehadapan mendekati mereka.
"Tolong. Bancuh.Air. Jangan nak bergaduh dekat sini. Sudah lah tak buat kerja langsung. Asyik merayau je." Kata aku.
"Suka hati aku la. Aku ada kaki." Marah Ikwan. Geram.
"Siapa kata abang ik tak ada kaki?. Bunga cuma cakap abang Ik merayau je." Kataku lagi. Sahaja mahu menaikkan amarahnya.
"Kau...."
"Sudah tak payah nak gaduh dekat sini." Kata Danny dingin.
"Diam argh kau." Kata aku.
"Okey." Kata Danny sepatah lalu berjalan pergi dari situ.
Aku menjelingnya sesekali lalu memandang Ikwan semula. Dapat aku lihat dia sedang tersenyum sinis melihatku. Tidak sampai beberapa saat dia terus berjalan kearah meja yang sudah disediakan untuk membancuh air.
Usai membancuhnya dia terus menoleh kebelakang untuk mencari Danny dan adiknya. Matanya melilau mencari mereka dan dia terpandang pada pokok yang paling besar dikawasan itu berbanding pokok yang lain.
"Wah. Sedapnya dia melukis dekat situ lepastu suruh aku bancuh air. Tunggu kau bunga!." Gumam Ikwan. Tidak puas hati dengan adiknya.
"Biarlah dia." Kata Raden yang baru sahaja muncul disebelahnya.
Nak minum air lah tu. Tahu minum je nak buat tak reti!.
Ikwan menoleh memandang Raden lalu menjelingnya malah Raden hanya tersenyum melihat jelingan itu.
"Weh apa kata malam ni lepas isyak kita main aci kejar?." Kata Arthur yang baru tiba disitu. Nampaknya Raden tak datang sorang dia bawak geng!.
"Bodoh!. Kau gila ke nak main aci kejar malam buta ni." Kata Travis lalu mengetuk kepala Arthur. Geram dengan kawannya yang sorang ini. Tak habis-habis dengan bendul dia tu. Cuba lah serious sikit.
YOU ARE READING
𝐌𝐲 𝐅𝐥𝐨𝐰𝐞𝐫𝐬 𝐃𝐚𝐧𝐧𝐲 𝐀𝐫𝐫𝐚𝐲𝐚𝐧
Acak"MAAF!. Aa-aku tak s-sengaja!." Tiana Assya Ika- Sebaris nama yang sedap didengari dan indah dipanggil. Seorang gadis yang pendiam, baik hati dan penyayang ini diselubungi dengan kisah silam yang amat sakit dan tidak dapat menerima kisah silamnya...