CHAPTER 48 - Assassins's Attack

165 14 2
                                    

Dua Empire Guards memandang Kiriya dengan perasaan kerisauan.

Maria melangkah mendekati Kiriya. Wajahnya konflik dan serius.

"Forgive me for my vulgar language, Your Highness. But...WHAT THE FUCK!?"

Miya bangkit dari tempatnya untuk berdiri. Thalia yang berada di pangkuannya diletakkan di lantai.

Wajah Miya juga lebih kurang seperti Maria, tegang.

"Yeah. What the fuck, Kiriya?"

Miya tidak bercakap sopan dengan Kiriya kerana mereka berdua merupakan Kerabat Diraja yang sama pangkat, putera dan puteri. Jadi, sebab itu, mereka tak perlu menggunakan Your Highness atau Tuan Puteri/Putera di antara satu sama lain.

Kiriya hanya tertawa melihat reaksi mereka.

Semua orang di situ memandang Kiriya seperti memikirkan yang Kiriya sudah hilang akal. Termasuk juga dua Empire Guards yang mendampingi Putera Mahkota itu.

Erik menyilang dua tangannya di atas dada. Dia memandang Kiriya dengan sebelah keningnya terangkat.

"Jangan salah faham, Prince Kiriya. Aku bukan tak setuju dengan cadangan kau tu. Tapi...kenapa kau pulak yang bersemangat nak kitorang bergaduh?"

Amar juga mempunyai pemikiran yang sama seperti Erik. Dia memandang Kiriya dengan dahi yang berkerut.

Sementara, Elza hanya membisu. Dia hanya melihat interaksi mereka dari belakang.

Kiriya tertawa lagi sebelum berbicara.

"Well, aku cuma suka je dengan situasi sekarang ni. Itu je."

"Apa maksud Your Highness? Suka?" Soal Amar. Hairan

Kiriya mengangguk dengan senyuman lebar.

"Yup! Tapi..." Matanya melirik ke arah orang ramai yang pengsan di dewan itu.

"...Apa kata kita kejutkan semua orang yang pengsan ni dulu? Lepas tu, kita pergi tempat yang sesuai untuk aku terangkan maksud aku tadi?"

~Scene Changes~

Semua tetamu dan Empire Guards yang pengsan telah pon sedarkan diri dengan pertolongan doktor yang bertugas di istana.

Mereka mempunyai wajah yang hairan setelah sedarkan diri. Dan, terlupa apa penyebab mereka pengsan sebentar tadi.

Ini kerana, Kiriya menitahkan pada doktor-doktor yang mengejutkan mereka, untuk meletakkan ubat yang boleh melupakan peristiwa pergaduhan Erik dan Amar beberapa minit yang lalu.

Kiriya tidak mahu berlaku konflik atau khabar angin buruk di antara negaranya dan South/North Malaya. Sebab itu, Kiriya membuat keputusan tersebut. Dan, mereka yang tidak pengsan sebentar tadi, bersetuju dengan Kiriya.

Sekarang, Kiriya bersama individu-individu yang tidak pengsan tadi, berada di tingkat atas.

Tetapi, Thalia dan Kira, ada juga di tingkat atas setelah mereka sedarkan diri. Kerana, mereka kenal dengan golongan yang tidak pengsan, mereka dikecualikan dari menjadi mangsa hilang ingatan seperti tetamu lain.

Erik melihat ke tingkat bawah dari tingkat atas. Pandangannya menumpu pada tetamu-tetamu yang menyambung semula berseronok di dewan jamuan.

"Welp, nampaknya dorang dah start enjoy party ni balik." Ujar Erik.

Amar menyandar belakang tubuhnya di satu dinding sambil menyilang dua tangannya di atas dada.

The Heir of Sun DragonWhere stories live. Discover now