CHAPTER 49 - Jane Hidachi

164 14 2
                                    

Jane Hidachi, dia berada di dalam badan seorang wanita bangsawan yang berambut kuning.

Jane Hidachi, dia berada di dalam badan seorang wanita bangsawan yang berambut kuning

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jane berada di tingkat atas, dewan jamuan. Tapi, dia berada di seberang dari tempat Elza dan lain-lain berkumpul.

Jadi, Elza dan lain-lain, tidak sedar akan kewujudan Jane di tingkat atas itu.

Jane menyandar di beranda, dan memandang ke arah mereka yang sedang berbual di seberangnya. Di tangannya, ada segelas cawan kaca berisi wain merah.

Untuk pengetahuan, Jane tidak pengsan seperti tetamu lain sewaktu Amar dan Erik menggunakan Conqueror Pressure. Dia salah satu orang yang berjaya menahan dirinya dari pengsan.

Sewaktu kejadian tersebut terjadi, Jane dengan lekas bergerak ke tingkat atas untuk bersembunyi dan melihat situasi tersebut dahulu.

Matlamatnya cuma satu sahaja. Iaitu...

Elza Twilight.

Perbincangannya dengan ketua Dragon Slayer's Group, Azmori, bermain di fikiran Jane.

~Flashback Start~

Dua hari yang lalu.

"Apa kau cakap tadi, Boss?" Soal Jane dengan raut wajah yang hairan...dan mengantuk.

Azmori menghela nafas letih sebelum berbicara.

"Aku nak kau perhatikan Elza Twilight di Capital City."

"Untuk apa?"

Jane berjalan di satu kerusi malas dan melabuhkan punggungnya. Lalu, digeraknya ke depan dan ke belakang, banyak kali.

Mereka baru sahaja selesai meeting dengan semua ahli Dragon Slayer's Group, tentang kewujudan Elza Twilight.

Dan, sekarang, Azmori memanggil Jane untuk memberi satu kerja khas kepadanya.

"Kalau kau nak scout dia, bukan lebih elok hantar Hela ke?" Tambah Jane.

Azmori menggeleng kepalanya.

"Aku hantar kau, bukan sebab nak scout Elza Twilight."

Jane menguap sambil mengeliat.

"Huahh~ abes tu?"

Satu senyuman sinis terukir di bibir Azmori.

"Aku perlukan kau untuk buat kehuru-haraan kat Istana Empire."

Itu membuatkan rasa mengantuk dan letih di dalam badan Jane hilang dengan serta-merta.

The Heir of Sun DragonWhere stories live. Discover now